همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

دانلود کتاب افزونه های فایرفاکس



نام کتاب: افزونه های فایرفاکس
نویسنده: امیر زیدی
تعداد صفحات: 12
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:

فایرفاکس (Firefox) یکی از محبوب ترین مرورگرهای حال حاضر جهان است که هر روز بر تعداد کاربرانش افزوده می شود. شاید یکی از دلایل محبوبیت فایرفاکس افزونه های زیاد و متنوع و کاربردی آن باشد. افزونه ها ابزارهایی هستند برای توسعه فایرفاکس که به شما اجازه می دهد که فایرفاکس خودتان را مطابق میلتان تنظیم نمایید. در کتاب پیش رو به معرفی، بررسی و نحوه دریافت افزونه های پرطرفدار دنیا پرداخته است که کتابی کاربردی و جالب برای کسانی است که میخواهند بیشتر با افزونه های فایرفاکس و کاربردشان آشنا شوند.


دانلود کتاب با حجم 375 کیلوبایت 


رمز: www.mihandownload.com


منبع

درخشش محققان ایرانی در دانشگاههای دنیا

محققان ایرانی در دانشگاه‌های معتبر جهان از جمله واشنگتن، آریزونا، MIT و برکلی طی سالی که گذشت موفقیتها و دستاوردهای بزرگی در پرونده حرفه‌ای خود به ثبت رسانده‌اند.

مهر: دانشمندان و محققان ایرانی که در دانشگاه ها و مراکز مطالعاتی بین المللی فعالیت دارند، در سال گذشته عنوان اخبار علمی متعددی را به خود اختصاص دادند.

 

ابداع پوست مصنوعی ویژه روباتها، ساخت سه بعدی اندامهای بدن انسان، ساخت دوربینی برای دیدن درون اجسام، ساخت اولین تصاویر هولوگرافیک، درمان سرطان با کمک فناوری نانو، و بسیاری از دیگر ابداعات و کشفهای بزرگ در سال گذشته در پرونده مطالعات محققان ایرانی به ثبت رسیده است.

 

علی خادم حسینی: ساخت سه بعدی اندامهای بدن

 

این تکنیکی است که توسط علی خادم حسینی محقق MIT و همکارش "خاویر گومز" ارائه شده است. با استفاده از این شیوه می توان سلولهای زنده را درون مکعبهای پلیمری قرار داده و این مکعبها را مانند آجرهای لگو برای ساخت یک اندام یا بخشی از یک اندام به هم متصل کرد.

 

در شیوه "میکروبنایی" از ماده ای ژله ای به عنوان ماده چسبنده یا همان سیمان برای چسباندن آجرهای پلیمری حاوی سلولهای زنده به یکدیگر استفاده می شود.

 

این آجرهای کوچک از توانایی ساخت نسوج مصنوعی یا دیگر ابزارهای پزشکی برخوردارند و در زمینه نحوه ساخت و رشد دادن آنها در قالبهای مختلف از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

علی یزدانی: کشف ابرالکترونها

 

در سال گذشته نوعی از الکترونها بر روی سطح ماده کشف شد که عملکرد آنها مانند ریز ابرقهرمانی بود که با سرعت و شدت ناهمواری های دره مانند موجود بر روی سطح ماده را درنوردیده و گاه مستقیما از میان آنها عبور می کرد.

 

"علی یزدانی" فیزیکدان ایرانی دانشگاه پرینستون طی مطالعاتی که با هدف یافتن حالتهای جدیدی از ماده انجام گرفت موفق به کشف این ابر الکترونها شد.

 

وی معتقد است این نوع جدید از ابر الکترونها می توانند به بهبود اتصالات میان نانو ابزارهای محاسبه ای و میزان رسانایی در تنگناهای مسیرهای محاسباتی منجر شوند.

 

بابک پرویز: لنزهای نمایشگر

 

بابک پرویز سالها است که با ابداع لنزهای بیونیکی اش توجه نشریات علمی را به خود جلب کرده است. وی که از محققان دانشگاه واشنگتن به شمار می رود طی سال گذشته با تکمیل روز به روز این ابداع جالب توجه خود، توانایی نمایش دادن علائم حیاتی و سلامت افراد را در لنزهای بیونیکی اش به وجود آورده است.

 

این لنزهای طبی در آینده قادر خواهند بود با استفاده از فناوری نانو تجهیزات حسی، الکترونیکی، نوری و ساختار بیوشیمیایی سطح چشم علائم حیاتی و سلامت فردی را کنترل کرده و اطلاعات مربوط به آن را برای فردی که لنزها را به چشم دارد نمایش دهد.

 

بابک ضیائی: تزریق بدون درد

 

محققان دانشگاه پوردو سالها است که برای ابداع شیوه ای برای تزریق بدون درد، در حال مطالعه بر روی میکروسوزنها هستند، اما در نهایت بابک ضیائی، از محققان فعال این دانشگاه موفق به ابداع پمپی کوچک شد که با کمک حرارت بدن فعال شده و می تواند انواع داروها را با کمک میکرو سوزنها از طریق پوست به بدن انسان انتقال دهد بدون اینکه دردی احساس شود.

 

این پمپها دارو و مایعات را در خود نگه می دارند و با حرارت بدن این مایع به جوش آمده و بخار ناشی از جوشش مایع برای فشرده کردن داروها از میان سوزنهای 20 میکرونی و تزریق بدون درد آنها به داخل بدن کافی خواهد بود.

 

علی جاوه ای: پوستی برای بدن روباتها،  پیلهای فتوولتائیکی

 

جاوه ای دانشمند جوان دانشگاه برکلی در سال گذشته دو دستاورد بزرگ علمی را به نام خود به ثبت رسانده است. وی با استفاده از فناوری نانو توانست پوستی مصنوعی و فوق حساس خلق کند که هزار برابر حساس تر از پوست انسان بوده می تواند شباهت میان روباتها و انسانها را به حداقل برساند. از دیگر کاربردهای ابداع جاوه ای e-Skin استفاده در ساخت پروتزهای نسل جدید و فناوری های لمسی خواهد بود.

 

وی در مطالعه ای دیگر موفق شد با استفاده از نانوستونهای نیمه رسانا پیلهای فتوولتائیکی را ایجاد کند که قادرند 99 درصد از تمام فوتونهای نور مرئی خورشید را جذب کنند. این ابداع می تواند در بهبود بازده و میزان اثربخشی پیلهای فتوولتائیک خورشیدی نقش مهمی ایفا کند.

 

امید فرخزاد: نانو درمانگرهای سرطان

 

درمان سرطان با استفاده از نانو ناقلهای دارو دو سال پیش جایزه ارزشمند علمی را برای امید فرخزاد، محقق MIT در برداشت و وی در ادامه تکمیل مطالعات خود توانست نانو ناقلهای جدیدی را تولید کند که می توان به وسیله آنها میزانهای دقیقی از ترکیبهای داروهای مختلف ضد سرطانی را وارد تومورهای سرطانی کرد.

 

فرخزاد استراتژی جدیدی ارائه کرده که به وسیله آن امکان ترکیب داروها با ویژگی های بسیار متفاوت فیزیکی و انتقال آنها به تومورهای سرطانی امکان پذیر خواهد شد.

 

ناصر پیغمبریان: تصاویر هولوگرافیک

 

پیغمبریان محقق دانشگاه آریزونا است در سالی که گذشت توانست برای اولین بار سیستمی هولوگرافیک را ابداع کند که قادر است تصاویر سه بعدی را در زمان واقعی انتقال دهد. این فناوری زمینه ای مناسب برای تعاملات از راه دور به ویژه "ویدیوکنفرانسهای هولوگرافیک" را به وجود خواهد آورد.

 

با استفاده از ابداع وی می توان یک فیلم چند رنگ را با سرعت یک فوتوگرام دو ثانیه ای نشان داد که به گفته وی می توان گفت این فیلم هولوگرافیک "تقریبا" در زمان واقعی از جسم مرئی ایجاد شده است.

 

بهرام مبشر: رصد دورترین کلانشهر کیهانی

 

بهرام مبشر اخترشناس ایرانی و محقق دانشگاه کالیفرنیا ریورساید چند ماه پیش توانست دورافتاده ترین خوشه کهکشانی که تا کنون توسط بشر رصد شده است را در ابتدایی ترین مراحل رشد مشاهده کند.

 

این خوشه کیهانی 12 میلیارد سال پیش آغاز به شکل گیری کرده و در حدود یک میلیارد سال پس از انفجار بزرگ شکل گرفته است. به گفته مبشر برای رصد و تحقیق درباره این خوشه از تلسکوپهای کک، چاندرا، ماکسول، هابل، سوبارو، اسپیتزر، VLA و IRM استفاده شده است.

 

مجید عزتی: ترسیم نقشه چاقی در جهان

 

این دانشمند ایرانی که استاد بهداشت عمومی در دانشگاه کالج لندن به شمار می رود، با استفاده از بودجه بنیاد بیل و ملیندا گیتس موفق شد اولین نقشه جهانی گستردگی چاقی را برپایه فرمول شاخص جرم بدن تهیه کند.

 

عزتی با سرپرستی  دانشمندان دانشگاه هاروارد و دانشگاه کالج امپریال لندن تحقیقات گسترده ای را برپایه اطلاعات جمع آوری شده بین سالهای 1980 تا 2008 انجام دادند که حاصل آن منجر به تهیه اولین نقشه جهانی گستردگی چاقی در دنیا شد.

 

رضا ذوقی: دوربینی برای دیدن درون اجسام

 

تیمی متشکل از محققان دانشگاه علم و فناوری میسوری به سرپرستی رضا ذوقی استاد ممتاز این دانشگاه موفق شدند دوربین جدیدی را که در طیف میکروامواج عمل می کند ابداع کنند که درون بافتها، مواد و ساختارهای جامد را می ببیند و با سرعت 30 تصویر در ثانیه طبقات مختلف عمق اجسامی را که در مقابلش قرار گرفته است نشان می دهد. این سیستم از یک شبکه آنتن متشکل از 576 منفذ رزونانسی تشکیل شده است که در بسامد 24 گیگاهرتز عمل می کنند.

برنامه ای که شما را به دویدن وا می دارد

برنامه جدید آی-فن اپل می تواند بر اساس نظریه نسبیت خاص انیشتین، کمترین واحد زمانی که به واسطه سریع راه رفتن به عمر کاربران افزوده شده را محاسبه کند، برنامه ای که می تواند انگیزه کافی برای دویدن را به کاربرانش هدیه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نظریه نسبیت خاص انیشتین می گوید هنگامی که شتاب یک جسم افزایش پیدا می کند، زمان سپری شده بر آن جسم نسبت به جسمی که با سرعتی پایین تر در حرکت است، کندتر می گذرد. این به آن معنی است که سفر نسبتا کوتاه در یک فضاپیما با سرعتی نزدیک به سرعت نور منجر به این خواهد شد که سن شما نسبت به کسانی که در زمین باقی مانده اند، کمتر سپری شود.

هرچه میزان شتاب بیشتر باشد تاثیر آن بر گذشت زمان بیشتر خواهد بود و این نظریه در مورد تمامی حرکات نسبی کاربردی است. از این رو برنامه ای ویژه تلفن هوشمند آی-فن اپل ساخته شده است که می تواند مقدار ثانیه هایی که در اثر سریع حرکت کردن در سن خود صرفه جویی کرده اید را به شما نمایش دهد.

برای نمایش این میزان زمان، برنامه گام شمار انیشتین از قابلیتهای سیستم GPS و سیستم تبدیل لورنتز، سیستمی برای توضیح چگونگی تبدیل محاسبات متفاوت از زمان و مکان به یکدیگر، استفاده می کند.

با یک راهپیمایی کوتاه به دور حیاط خانه می توانید در برنامه گام شمار انیشتین ببینید که در حدود 0.00021440 نانو ثانیه به عمر خود افزوده اید، به بیانی دیگر زمانی که در حال حرکت به دور حیاط هستید، عمر شما به اندازه 0.00021440 نانو ثانیه کمتر سپری خواهد شد و شما جوانتر باقی خواهید ماند.

بر اساس گزارش گیزمگ، گام شمار انیشتین بر روی آی-فن، آی-پاد لمسی و آی-پدها قابل اجرا است و کاربران می توانند آن را به صورت رایگان از فروشگاه اپل دانلود کنند.