همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

تصاویر عجیب شبیه ترین روبات به انسان

محققان ژاپنی با رونمایی آخرین دستاورد روباتیک خود، روباتی انسان نما که به شکل یک استادیار دانمارکی ساخته شده و حالات صورتش به اندازه ای عجیب، طبیعی است مرز میان انسان و روبات را از بین بردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این روبات خارق العاده Geominoid DK نام داشته و سومین نمونه از سری روباتهای Geominoid به شمار می رود.

محققان دانشگاه اوساکا این روبات را به شکلی طراحی کرده اند که دقیقا به استادیاری در دانشگاه آلبورگ دانمارک شباهت داشته باشد. این اولین روبات از این سری است که به فردی ژاپنی شباهت ندارد.

اولین روبات Geominoid مشابه مهندس ارشد پروژه و دومین آن بر اساس چهره یک مدل ژاپنی ساخته شده بود. هر سه مدل کنترل از راه دور بوده و هدایت آن به عهده یک رایانه مجهز به فناوری موشن کپچراست که این فناوری به روبات قدرت شبیه سازی بسیار واقعی از حالتهای صورت و حرکات سر انسان را خواهد داد.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، قرار است از این روبات برای مطالعه بیشتر بر روی تعاملات انسانها و روباتها استفاده شود. میزان طبیعی بودن حالات چهره این روبات به اندازه ای قوی و واقعی است که گاه Geominoid DK ترسناک به نظر می آید. 

  

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ایمان دوشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:52 ب.ظ http://www.pasor.dxd.ir

سلام
وبلاگ خوب وپرمحتوایی دارین . اگه مایلین با هم تبادل لینک کنیم .
اگه خواستین با نام مرجع پاسور ایران لینکم کنید و به من بگین تا لیکتون کنم
ممنون

ممنون از ابراز لطف شما.من وبلاگ شما رو نگاه کردم.موضوعات وبلاگ شما خیلی با وبلاگ من متفاوته.بنابراین فکر نمیکنم تبادل لینک کار جالبی باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد