همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

آیا می دانیدهای جنجالی و مفید برای زندگی همه

1. آیا می دانید خوردن مقدار زیادی خمیر دندان، باعث مرگ می شود.

2. آیا می دانید ماست یکی از 5 غذای برتر دنیا شناخته شده

3. آیا می دانید نخوردن صبحانه مثل خوردن زهر و سم می باشد. حدس زده شده تمام بیماری های جدید ریشه در نخوردن صبحانه دارد پس صبحانه بخوریم.

4. آیا می دانید خوردن ماالشعیر برای جلوگیری از ریزش مو مفید است. ولی چاق کننده هم هست.

5. آیا می دانید، عسل بدن ما را از عفونت پاک می کند و خاصیت ضدعفونی و ضدباکتریایی دارد و عسل تنها غذایی است که فاسد نمی شود.

6.آیا می دانید محققان دانشگاه واشنگتن دریافتند، با وجود داشتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش در طول هفته باز هم تعطیلات آخر هفته، به دلیل میل به استراحت و خوردن غذای خوب و پرکالری باعث افزایش وزن حدود 5 کیلوگرم در سال می‌شود.

7. آیا می دانید افرادی که قد کوتاهی دارند به هنگام راه رفتن کالری بیشتری را می سوزانند زیرا برای پیمودن یک مسافت مشخص به برداشتن گامهای بیشتری نیاز دارند، و افراد کوتاه قدتر لاغرترند.

8. آیا می دانید افراد چاق حس بویایی قوی‌تری دارند و شاید به همین دلیل باشد که بیش از دیگران تمایل به غذا خوردن دارند.
(نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه پورث‌موس) 


9. آیا می دانید نهنگ ها مو یا پری ندارند که از پوستشان محافظت کند و برای تنفس مجبورند به سطح آب بیایند. با نازک شدن لایه ازن، این موجودات در معرض پرتوهای فرابنفش بیشتری قرار گرفته اند که باعث آفتاب سوختگی شدید و دردناک و حتی سرطان پوست در آنها شده.

10. آیا می دانید نهنگ ها هم مانند انسان ها، رنگدانه های تیره پوستی تا حدی از پوست آنها در برابر آفتاب محافظت می کند. یعنی نهنگهای تیره مانند کسانی که پوست تیره ای دارند کمتر دچار آفتاب سوختگی می شوند.

11. آیا می دانید از سوسک می توان آنتی بیوتیک تولید کرد. نتایج تحقیقات اخیر تیم "سایمون لی" از دانشگاه ناتینگهام که در کنگره انجمن میکروبیولوژی عمومی انگلیس ارائه شده است نشان می دهد که دستگاه عصبی مرکزی سوسک آمریکایی آنتی بیوتیکهای طبیعی تولید می کند که قادرند 90 درصد از باکتریهایی که به طور بالقوه برای انسان مرگبارند را نابود کنند.

12. آیا می دانید محققان آمریکایی ثابت کرده اند نوشیدن یک لیوان شیر پس از وعده غذایی محتوی سیر به میزان قابل توجهی بوی بد سیر را در دهان کاهش می دهد و بهترین روش رفع بوی سیر هست.(مثلاً2یا3ساعت بعد از خوردن سیر)

13. آیا می دانید فعالیت بدنی یا ورزش کردن مادران و مهربانی مادران باعث باهوش شدن فرزندان می شود.

14. آیا می دانید تحقیقات نشان می‌دهد که موهای ما می‌توانند تاریخچه‌‌ای از استرس‌های ما را در خود ذخیره کنند و می‌توان با بررسی موی هر شخص ابتلای احتمالی هر فرد را به سکته پیش‌بینی کرد.

15. آیا می دانید زنان باردار باید روی پهلوی چپ بخوابند تا گردش خون بهتری داشته باشند و همچنین روی کبد که در سمت راست بدن است فشار نیاید.

16. آیا می دانید زبان های خارجی را بهتر است با گوش راست گوش دهید که ابهامات و صحبتهای سریع را بهتر تشخیص می دهد.

17. آیا می دانید یکی از بزرگترین کارهای دیوید کاپر فیلد ناپدید کردن مجسمه آزادی بود که شگردش چرخاندن کل سالنی بود که رو به مجسمه آزادی بود.(هر چی دیدیم باور نکنیم)

18. آیا می دانید شاد بودن می تواند ژنتیکی باشد و به فرزندان انتقال یابد.(در انتخاب همسر دقت کنید) آیا می دانید افسردگی همسر، به دیگری انتقال پیدا می کند(حاصل25سال تحقیق روی60000 نفر دانشگاه ملبورن استرالیا)

19. آیا می دانید تجربه بزرگسالان باعث می شود از فیلمهای ترسناک نترسند، چون می دانند واقعی نیست ولی کودکان کم تجربه اند و هر چیزی را واقعی می بینند به همین دلیل دیدن فیلمهای ترسناک و اکشن برای کودکان ممنوع است.


20. آیا می دانید خوردن یک قاشق روغن کتان برای میگرن های دردناک و عادات ماهانه دردناک معجزه می کند.

21. آیا می دانید در جدیدترین یافته ها 155 لیتر آب بصورت یخ در کره ماه کشف شد.

22. آیا می دانید مردان چهار برابر زنان و گاهی بیشتر از 4برابر خودکشی می کنند.

23. آیا می دانید نتایج یک نظرسنجی انگلیسی روی3000زن نشان می دهد که زنان حداکثر تا 34 ساعت قادرند یک راز را نزد خود نگه دارند و پس از این مدت زمان آن را به فرد دیگری می گویند حتی اگر قسم خورده باشند.

24. آیا می دانید دانشمندان استرالیایی کشف کرده‌اند که پادتن‌های موجود در خون کوسه می تواند سلاحی موثر برای مبارزه با سرطان باشد. دستگاه ایمنی کوسه‌ها مشابه انسان است و محققان بر این باورند که دفاع بیولوژیکی و شیمیایی بدن این گروه از جانوران می تواند به کاهش سرعت گسترش بیماری های خاص کمک کند.

25. آیا می دانید در کشورهای دیگر، هنگامیکه خانمها با صداقت اعتراف می کنند که خواهان یا خواستگار کمی داشته اند بهتر می توانند نظر مردان را برای ازدواج جلب کنند. چون مردان روی این نوع صداقت خیلی حساس هستند.

26. آیا می دانید استرس می تواند، ژن های خاموش را بیدار و فعال کند. این اکثراً خطرناک و گاهی مفید است.

27. آیا می دانید کسانی که اهل شوخی و خنداندن دیگران هستند انسانهایی قدرت طلب می باشند که می خواهند کنترل اوضاع و دیگران را به روش مسالمت آمیز در دست بگیرند.

28. آیا می دانید کسانیکه رژیم می گیرند ولی ورزش نمی کنند و پروتئین مصرف نمی کنند به جای چربی، بافت های ماهیچه ای را می سوزانند.

29. آیا می دانید دانشمندان ثابت کردند بخشی از نظریه نسبیت انیشتین در مقیاسهای انسانی نیز صحت دارد: هر چه ارتفاع شما بیشتر باشد زودتر پیر می شوید. محققان یکی بخشهای نظریه نسبیت انیشتین را در مقیاس انسانی به اثبات رساندند و نشان دادند هر چه فاصله انسان از زمین بیشتر شود، گذشت سریع زمان درباره انسان نیز صدق خواهد کرد. این به آن معنی است که حتی اگر در طبقه آخر یک آسمان خراش زندگی کنید نیز نسبت به زمانی که در یک خانه روستایی زندگی می کنید، سریعتر سالخورده خواهید شد زیرا نیروی گرانش در ارتفاع ضعیف تر شده و زمان سریعتر می گذرد.

30. آیا می دانید بیضه ها نباید زیاد گرم شوند به همین دلیل در کیسه هایی خارج از بدن قرار دارند. شورت های تنگ باعث ناباروری می شود. مردانی که مشکل ناباروری دارند, نباید از دوش آب گرم و سونا استفاده کنند و همچنین کار در محیط گرم برای آنها مضر است و باعث ناباروری می شود(مانند کار جلوی کوره ها، گذاشتن نوت بوک که گرما تولید می کند بین پا و شکم).

31. آیا می دانید در دنیا، ایرانی ها سخت ترین قوانین دست و پاگیر سنتی را برای ازدواج دارند در حالیکه خود را پیشتاز فرهنگ چند هزار ساله می دانند.(کینه های ده ها ساله از حرفهای سر عقد، لباس عروس مجلل و گران، آرایش عروس چشمگیر، دسته گل عروس، مهریه، جهیزیه، سرویس چوب و لوازم صوتی تصویری، تالار مراسم معروف، اتاق عقد، سفره عقد، عکاس و آتلیه مخصوص، ماشین عروس، کیک عروس، شب چله، مجلس روز بعد از عروسی، رونمایی پدر داماد برای عروس، آینه و شمعدان، سیسمونی نوزاد، عیدی نوروز، تولد عروس، سالگرد ازدواج، سالگرد عقد، روز زن و مادر زن، نبات یا هدیه عروس شب توافق خانواده ها، خواستگاری اول کوچک و دوم با خاندان، سفر ماه عسل، شاباش، جدیداً روز ولنتاین)

32. آیا می دانید گناه در همه فرهنگها یعنی سلطه بر حق و حقوق دیگران، که عملی قبیح شمرده می شود.

33. آیا می دانید سرطان مری حاصل خوردن و نوشیدن غذاهای داغ می باشد.

34. آیا می دانید سکته قلبی در هر سنی با هر وزنی و در هر ورزشکاری احتمال دارد رخ دهد، دردهای قلب که به سمت فک و بازو یا شانه می رود را جدی بگیرید در این مواقع کافی است 2دقیقه نفس عمیق بکشید و سرفه کنید یا ضربه ای به قلب خود وارد کنید.

35. آیا می دانید تحقیقات انگلیسی ها نشان می دهد آلودگی هوا باعث ریزش موی سر می شود، همچنین سیگار کشیدن.

36. آیا می دانید چاقی باعث ناباروری یا باروری ضعیف می شود.

37. آیا می دانید تنبلی ارثی است، در انتخاب همسر دقت کنید.(محققان دانشگاه کالیفرنیا)

38. آیا می دانید، فحش و ناسزا شنیدن و احساس طرد شدن باعث ورم مفاصل و آسم و بیماری های قلبی می شود(دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس)

39. آیا می دانید کفش پاشنه بلند و بدون پاشنه هر دو برای خانمها مضر است. بهترین پاشنه بین3تا4سانتی متر می باشد و بیشتر یا کمتر از این باعث کمر درد و قوس کمر می شود و فشار روی مفاصل و مچ پا می آورد.

40. آیا می دانید باکتری ها و قارچ هایی که در محیط کم نور و مرطوب حمام رشد می کنند نسبت به حرارت، آب داغ و حتی برخی شوینده ها مقاوم هستند و دیرتر از سایر میکروبها از بین می روند. بر این اساس اگر پس از هر استحمام حمام خشک نشود و همچنان مرطوب بماند، این میکروارگانیسم ها خصوصاً بین کاشی ها رشد کرده و بسیاری از بیماری های قارچی، پوستی و حتی چشمی را به انسان منتقل می کنند. سوزش چشم، لک، زخم و شوره پوست سر، گردن و بدن، زگیل کف پا، بیماری های قارچی بین انگشتان، گردن و کشاله ران از حمامهایی که تهویه خوبی ندارد منتقل می شود به خانواده.

41. آیا می دانید تحقیق روی2050مرد در آمریکا نشان داد مردان فراموشکارتر از زنان هستند و فراموشی روز تولد و سالگرد ازدواج در مردان امری طبیعی است.

42. آیا می دانید پژوهشگران دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس می‌گویند: گرسنه ماندن می‌تواند مغز را 3 برابر هوشیارتر کند.

43. آیا می دانید بزرگترین نگرانی بشر در آینده آب و گرم شدن زمین خواهد بود و اگر همه ما سقف خانه هایمان را به رنگ روشن در آوریم و همچنین جاده ها به رنگ روشن درآیند، به خنک شدن زمین کمک می کنیم.

44. آیا می دانید یک سوم زنان چاق یا رو به چاقی قبول نمی کنند که چاق هستند یا دارند چاق می شوند.

45. آیا می دانید یکی از تمسخرهای کشورهای عربی در مورد ایرانیان این است: مردمی که زیاد قسم می خورند.

46. آیا می دانید در تحقیقی که قرار بود مسکوت بماند پی بردند مواد شیمیایی لوازم آرایشی مرغوب و نامرغوب باعث چروک شدن و پیری بافتهای پوست می شود و جذب این مواد توسط پوست عوارض جانبی دارد.

47. آیا می دانید همانطور که خانمها از تلفن بیشتر برای کارهای غیرضروری استفاده می کنند، دو تا سه برابر آقایان پیام کوتاه یا sms غیر ضروری ارسال می کنند(تحقیقات آماری در آمریکا)

48. آیا می دانید کسانیکه، رنگ قرمز می پوشند اعتماد به نفس بالایی دارند.

49. آیا می دانید خوردن روغن کتان که سرشار از امگا3 هست برای دل دردهای ماهانه خانمها بسیار مفید است.

50. آیامی دانستید که سالانه ۴ هزار نفر غیر سیگاری در اثر همنشینی با افراد سیگاری به سرطان ریه مبتلا شده و جان می سپرند؟ از سیگاری ها که حقوق دیگران را رعایت نمی کنند دوری کنید.

51. آیامی دانستید که هر ۱۳ دقیقه یک کتاب جدید در امریکا منتشر میشود؟ این طوری یک مملکت پیشرفت می کنه.

52. آیامی دانستید که گوش و بینی درتمام طول عمر انسان در حال رشد می باشند و بزرگتر می شوند.

53.  آیامی دانستید تنها غذایی که فاسد نمی شود عسل است.

54. آیا می دانید حدوداً هزار میلیارد باکتری روی پای انسان وجود دارد.

55.  آیامی دانستید فقط قورباغه های نر قورقور می کنند و تقریباً فقط پرندگان نر می خوانند.

56. آیا می دانید در اکثر پرندگان فقط نرها هستند که دارای رنگ بندی و نقش و پرهای زیبا هستند.

57. آیا می دانید فقط شیر نر یال و کوپال دارد.

58. آیا می دانید فقط طاووس نر رنگارنگ و دارای پرهای بلند است.

59. آیا می دانید، در تمام موجودات جنس نر زیباتر است.(به خانم ها بر نخورد، جنبه داشته باشند)

60. آیا می دانید دانشمندان انگلیسی موفق به رشد یک نوع باکتری شدند که با تولید یک چسب خاص می‌تواند شکاف‌های سیمان را به هم بچسباند این میکروب که ژن آن دستکاری شده، برای ورود به شکاف‌های باریک سیمانی طراحی شده ‌است. این میکروب به محض رسیدن به انتهای شکاف ماده‌ای مرکب از کلسیم کربنات و یک نوع چسب باکتریایی تولید می‌کند که باعث به هم چسبیده شدن شکاف سیمان می‌شود. چسب به دست آمده موسوم به "باسیلافیلا" که به تدریج مانند سیمان سخت می‌شود، قرار است در ساختمان سازی به منظور طولانی‌تر کردن عمر بنا مورد استفاده قرار گیرد.

61. آیا می دانید، غذا خوردن پشت میز کار یا پشت مانیتور کامپیوتر یا هنگام نگاه کردن تلویزیون باعث زخم معده و پرخوری و چاقی می شود.

62. آیا می دانید، شکستن قولنج، خیلی ضرر دارد و شکستن قولنج مطلقاً ممنوع است. مخصوصاً وقتی صدای تیک تیک آن را می شنوید. راه حل: نرمش و ورزش

63. آیا می دانید تمام کنسروها قابلیت تولید قوی ترین سم دنیا را دارند که 27گرم آن تمام انسانهای روی زمین را از بین می برد. ولی در دمای بالای 100درجه سانتی گراد به راحتی این باکتری سم ساز از بین می رود، به همین دلیل باید قبل از مصرف کنسرو 20 دقیقه آن را در آب جوشاند، تا حرارت به مرکز قوطی هم برسد یا 8 تا 10 دقیقه در ماهیتابه به محتویات آن حرارت دهیم.

64.آیا می دانید بهترین سن باروری خانمها بین 20تا 24 سالگی می باشد. تا دچار مشکلات فشار خون بارداری و کم هوشی فرزندان نشوند.

65. آیا می دانید دانشمندان دانشگاه تنسی در آمریکا با انجام تحقیقاتی بسیار گسترده روی زوجها به این نتیجه رسیده اند، زنان برای موفقیت در زندگی مشترک باید مردی را انتخاب کنند که از نظر ظاهر جذابیت کمتری داشته باشد. مردانی که همسر زیبایی دارند بیشتر همسرشان را دوست دارند و حمایت می کنند ولی شعار مردان زیبا به همسرشان این است: اینها مشکلات تو هستند خودت حلشان کن.

66. آیا می دانید تکان دادن شدید نوزاد برای آرام کردن او، منجر به پارگی بافتهای مغزش می شود چون بافتهای گردن نوزاد بسیار ضعیف است.

67. آیا می دانید گیاهان هنگام بیماری گریه می کنند یعنی هنگام جراحت از طریق مواد شیمیایی که از ریشه متصاعد می کنند درخواست کمک می کنند.(بیایید بیشتر مراقب گیاهان باشیم)

68. آیا می دانید هنگام جویدن، نیرویی نزدیک به 100کیلوگرم فشار میتواند بین دندانهای انسان ایجاد شود.

69. آیا می دانید محققان دانشگاه کالیفرنیا می گویند: زنان زیبا چون بیشتر مورد توجه اطرافیان قرار می گیرند، مغرورتر و پرخاشگرتر هستند.

70. آیا می دانید مصرف پنیر با گردو موجب جذب خیلی بیشتر کلسیم موجود در پنیر می شود.

71. آیا می دانید ماست دارای میکرو ارگانیسم هایی است که موجب عدم فعالیت باکتری های مضر معده می شود. به یک نوع ماست ضدعفونی کننده معده است.

72. آیا می دانید در یک تحقیق 5ساله در اروپای غربی به این نتیجه رسیدند غذاهایی حاوی مواد سدیم و پتاسیم مانند زیتون ،گوشت نمک زده ، گوشت گاو خشک شده ، ماهی آزاد دودی ، برنج ، سیب زمینی باعث پسر شدن نوزاد می شود و غذاهایی غنی از کلسیم و منیزیم مانند ماست و پنیر و کنسرو ماهی آزاد ،ریواس، اسفناج، پنیر سو یا، بادام، بلغور جو، گل کم و پرتغال باعث دختر شدن نوزاد می شود و خوردن این غذاها برای مادران موثر است و برای پدران نقش مهمی ندارد.

73. آیا می دانید محققان فرانسوی می گویند: خوابیدن شبانه در نور باعث می شود الگوی تغذیه ما تغییر کند و نور شبانه باعث چاقی می شود. ضمناً تحریک عصبی هم در بر دارد. پس در تاریکی بخوابید.

74. آیا می دانید بیش از نیم میلیون آلزایمری در آمریکا وجود دارد و هفتمین دلیل مرگ و میر در آمریکا آلزایمر می باشد ولی در تحقیقاتشان مصرف روغن نارگیل روزانه بعد از 2هفته بهبود شگفت انگیزی روی آلزایمر ایجاد کرد.

75. آیا می دانید یکی از بهترین روشهای درمان بیماری MS نیش زنبور عسل می باشد. هیچگاه از درمان ناامید نشویم.

76. آیا می دانید بادام درختی قرص ویتامین طبیعی شناخته شده، تقریباً همه ویتامین ها را دارد.

77. آیا می دانید ایروبیک بهترین ورزش برای آب شدن چربی های دور شکم می باشد که استرس را کاهش می دهد و انسولین مفید بدن را تنظیم می کند.

78. آیا می دانید مسواک نزدن باعث مرگ انسان می شود. باکتری streptococcus که از طریق خونریزی لثه وارد جریان خون می شود و تولید پلاکت و لخته خونی و انسداد قلب و سکته قلبی می کند.

79. آیا می دانید یبوست، پنهان ترین و بدترین بیماری زندگی مدرن است که یک عامل آن مصرف برنج زیاد می باشد و یبوست باعث تندخویی و فساد جسم است.

80. آیا می دانید نعنا برای سکسکه مفید است.

81. آیا می دانید عناب صد100برابر سیب ویتامین C دارد و بهترین میوه برای سرماخوردگی و تب می باشد(جوشانده یا خام) و برخی می گویند سرماخوردگی مادر تمام بیماری هاست چون باعث ضعف عمومی بدن می شود.

82. آیا می دانید سس مایونز، دشمن کبد و سم کبد است و باعث چاقی و جوش صورت و پوست می شود.

83. آیا می دانید آلوئه ورا یا صبر زرد یکی از 7 گیاه پرخاصیت دنیا شناخته شده و خواص درمانی بی شماری دارد. می گویند می توان نام اکسیر سلامتی را روی عسل گذاشت و آلوئه ورا.

84. آیا می دانید مقدار کالری مورد نیاز بدن ما برابر است با جرم بدنمان ضربدر30 و روغن بیشترین کالری را دارد که بیشتر از نیاز بدن چاق کننده است.

85. آیا می دانید 90 دقیقه عرق کردن شدید بدن بدون دریافت آب باعث پیر شدن مغز به اندازه یک سال می شود چون بطور کلی مغز از آب تغذیه می کند و سلولهای خاکستری در بی آبی جمع و آسیب دیده می شوند.

86. آیا می دانید شرکتهای بزرگ دنیا مانند جنرال موتورز، فورد و کرایسلر به دنبال شیوه مدیریتی و تولیدی تویوتا می باشند که شعارش "یک سازمان یادگیرنده" است. همه و همه باید تکاپوی یادگیری و بررسی و رفع ایرادها یا نقص های احتمالی را داشته باشند.

87. آیا می دانید محبوبترین رنگ بین آقایان آبی می باشد.(مخصوصاً برای لباس، آبی آسمانی)

88. آیا می دانید خوردن خرمالو ِیا آب آن برای درمان زخمها و آفت دهان مفید است.

89. آیا می دانید کاهش قند خون یا گرسنگی باعث کم شدن رازداری می شود، چون صبر افراد کم می شود.

90. آیا می دانید وقتی انسان از یک چیزی منع می شود بیشتر به آن جذب و حریص تر می شود. دکتر واگنر در هاروارد وقتی می گفت به خرس سفید فکر نکنید بعد از مدت کوتاهی همه به خرس سفید فکر می کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد