همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

آیا می دانیدهای جدید

1. آیا می دانید یکی از دلایل احساس عدم خوشبختی، ذهن سرگردان می باشد و حواس و افکار ما 47% مواقع از فعالیت روزمره ما پرت است:عدم تمرکز(تحقیقات هاروارد)

2. آیا می دانید در رستورانهای خنک، سوخت و ساز بدن بیشتر می شود و ما بیشتر غذا می خوریم.

3. آیا می دانید شکل و خاطره ما از یک غذای خوب باعث می شود در مورد غذای خوب پرخوری کنیم، به همین دلیل آدمهای چاق دستپخت خوبی دارند.

4. آیا می دانید زنان تحصیل کرده سالمتر غذا می پزند و خانواده سالمتری دارند.

5. آیا می دانید زنان تحصیل کرده ای که اهل مقایسه هستند، با توقعات زیاد، استرس در همسرشان می آفرینند و 3سال زودتر نسبت به دیگر زنان، همسرشان را از دست می دهند.

6. آیا می دانید رنگهای زرد و قرمز و نارنجی رستورانها اشتها را تحریک می کند و باعث پرخوری می شود.

7. آیا می دانید بیشتر از نیمی از خریدهای خانمها تحت جوزدگی یا تصمیمات هیجانی زودگذر می باشد وقتی چشمشان به زرق و برق کالا می افتد. وقتی به 400خانواده مواجه با کمبود مالی گفته شد با لیست خرید برنامه ریزی شده خرید کنید، 30% مازاد بودجه داشتند.

8. آیا می دانید محققان با بررسی معیارهای 46000 مرد و زن دریافتند که این معیارها سطحی است. مردان زیبایی و خصوصیات ظاهری مهمترین معیارشان برای انتخاب همسر است و خانمها مهمترین معیارشان توانایی مالی و موقعیت اجتماعی مرد است.

9. آیا می دانید مسواکهای قابل انعطاف جدید به این دلیل ساخته می شوند که فشار ناخودآگاه دست ما روی لثه و دندان وارد نشود و باعث ساییدگی نشود با خم شدن مسواک.

10. آیا می دانید اگر به خانمی زود و ابتدای آشنایی هدیه طلا دهید: 1. فکر می کند می خواهید احساساتش را بخرید و برایش آزاردهنده است. 2. چون در مورد رابطه با شما مطمئن نیست دچار ترس می شود. روان شناسان پیشنهاد می دهند بعد از شناخت کامل هدیه طلا را بدهید.

11. آیا می دانید یکی از فاکتورهای ازدواج موفق یا زوج خوشبخت در تحقیقات گسترده 20 ساله، داشتن متانت و پرستیژ شخصی می باشد. هیچ گاه به بهانه صمیمیت، کلاس خود را نزد همسرتان پایین نیاورید.

12. آیا می دانید یکی از راه های فرار خانمها از مشاجره بهانه سر درد مصلحتی است، که باید اجازه داد بحث تمام شود یعنی بهانه خوبی است برای ختم مشاجره.

13. آیا می دانید بغل کردن باعث می شود سکته نکنیم. استرس، فشار خون، بی خوابی، روند پیری را کم می کند.(تحقیق فرانسه آمریکا، کره جنوبی)

14. آیا می دانید کم تحرکی باعث پیر شدن زودرس می شود. در دوقلوهای همسان، کسی که فعالیت و تحرک کمتری دارد زودتر پیر می شود.

15. آیا می دانید ماده شیمیایی (Bisphenola)اسکناس و نوشته های جوهری فاکتورهای خرید بعد از10ثانیه جذب دست می شود که سرطان زاست.

16. آیا می دانید زنان بیشتر عصبی می شوند چون شنوایی قوی تری از مردان دارند و شنیدن انواع صداها آنها را ناخودآگاه عصبی و خسته می کند. یکی از دلایل اینکه خانمها بیشتر از مردان به بیماری دیابت مبتلا می شوند همین است.

17. آیا می دانید زنان از مردان بیشتر گردن درد می گیرند.

18. آیا می دانید اسکناسهای آلوده، یکی از بزرگترین دلایل عفونتهای روده ای در هر جامعه ای است.

19. آیا می دانید وبگردها مغز جوانتر و فعالتری دارند ولی، چون وقت کمتری برای خانواده می گذارند مشکلات خانوادگی بیشتری پیدا می کنند.

20. آیا می دانید ته دیگ سوخته باعث سرطان معده می شود و نان و غذای سوخته مردان را عقیم می کند.

21. آیا می دانید کاهش وزن افراد چاق، حافظه آنها را تقویت می کند.(دانشگاه نیویورک)

22. آیا می دانید گلودرد چرکین باعث روماتیسم قلبی می شود.

23. آیا می دانید پروانه ها با گیاهان دارویی خود و فرزندانشان را درمان می کنند.

24. آیا می دانید آقایان از خانمها بیشتر مبتلا به آسم می شوند.

25. آیا می دانید 130میلیون عنوان مختلف کتاب در دنیا وجود دارد.

26. آیا می دانید تا نیم ساعت بعد از خوردن غذاهای اسیدی مثلاً آبلیمو و پرتقال نباید مسواک زد. چون مینای دندان از بین می رود.

27. آیا می دانید محققان سوئدی و انگلیسی می گویند بعد از طلاق زنان چاق می شوند و به اندام خود اهمیتی نمی دهند و مردان لاغر می شوند چون وقت آزاد بیشتری برای ورزش پیدا می کنند(تحقیق روی9000زن و مرد).

28. آیا می دانید دود سیگار محیط بیشتر از مصرف مواد قندی در پوسیدگی دندان کودکان نقش دارد.

29. آیا می دانید اکثر قریب به اتفاق حشراتی که نیش می زنند ماده هستند.

30. آیا می دانید، افراد باهوش اکثر فعالیتهای خلاقانه خود را شبها انجام می دهند. در طی تاریخ هم نویسنده ها و دانشمندان شبها بیدار بودند(آمار محققان انگلیسی)

31. آیا می دانید از 500 شرکت بزرگ اقتصادی دنیا، مدیر 12 عدد از این شرکتها، خانمها می باشند یعنی 2.4%

32. آیا می دانید مغز خوشبین ها، رفتار آنها و محیط را طوری می چیند که از آنها یک موفق و شرایط را بهتر می سازد.

33. آیا می دانید در یک تحقیق دانشگاهی و آزمایشگاهی هنگامیکه چند نفر جلوی عده ای بیمار برای سلامتی چشم و گوش آنها دعا کردند، وضعیت بینایی و شنوایی اکثر بیماران بهبود پیدا کرد(این آزمایش روی بیماران مختلف تکرار شد).

34. آیا می دانید پژوهشگران آلمانی سوئیسی و آمریکایی می گویند راز زندگی عاشقانه طولانی مدت زوجهای پیر گذشت از خواسته های خود بوده. حتی غذایی که دوست نداشتند به احترام همسرشان می خوردند و فیلم و موسیقی محبوب همسر خود را تحمل می کردند.

35. آیا می دانید ترس متعادل، باعث فعال شدن مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

36. آیا می دانید امتحان دادن، باعث می شود مغز ما فعال تر شود و شیوه های کد کردن و حفظ کردن اطلاعات را خود به خود به کار ببرد.

37. آیا می دانید مصرف زیره شیر مادر را زیاد می کند.

38. آیا می دانید مردانی که انگشت حلقه آنها بلندتر از انگشت اشاره

آنهاست (البته این اختلاف کم است) در زندگی کاری موفق تر هستند و کمتر دچار مشکلات قلبی و باروری می شوند.

39. آیا می دانید، محققان آمریکایی می گویند از آدمهای چاق دوری کنید چون دوستان چاق، دو برابر احتمال چاقی شما را زیاد می کنند.

40. آیا می دانید در هر بار خندیدن دیافراگم 100 حرکت انجام می دهد که معادل 10 دقیقه ایروبیک است.

41. آیا می دانید بیش از هزار زوج با زندگی پردوام دوستانه بررسی شدند و دلیل این دوام هوش بیشتر زنان از مردان بود(حداقل 30% بالاتر بودند) که موقعیتهای دشوار زندگی شوهر خود را به خوبی درک می کردند.

42. آیا فرمول یک به پنج را می شناسید؟ محققان آمریکایی و آلمانی می گویند به ازاء هر یک گوشزد یا نکته منفی به دوستان یا همسر یا همکاران باید 5 بار تشویق یا نکته مثبت بکار برید تا رابطه شما از هم نپاشد و همیشه سبز برقرار باشد.

43. آیا می دانید حساس ترین نقطه بدن برای رویش قارچ و بیماری پوستی، بیت انگشتان پا می باشد. پس همیشه رطوبت بین آنگشتان پا را خوب خشک کنید.

44. آیا می دانید نگه داشتن مانیتورها و تلویزیون ها در حالت نیمه خاموش یا Stand By یکی از بزرگترین دلایل آلودگی محیط زیست و مصرف انرژی است.

45. آیا می دانید یکی از پارامترهای مهم در سنجش کشورهای توسعه یافته یا عقب مانده، امید به زندگی مردم است.

46. آیا می دانید در یک تحقیق 38ساله دخترانی که در 7سالگی چهره جذاب و زیبایی داشتند اکثراً فرزندانی دختر به دنیا آوردند و دختران با زیبایی کمتر، صاحب پسر شدند.

47. آیا می دانید بیش از 50% متمول ترین باشگاه ها و تیم های ورزشی در آمریکا می باشند و بیش از 50% بزرگترین و متمول ترین برندها و مارکهای تجاری در آمریکا می باشند و بیش از 50% برترین دانشگاههای جهان در آمریکا می باشد.(برای داشتن کشوری سرافراز باید از همه نظر قوی شویم)

48. آیا می دانید محققان انگلیسی می گویند: مردان نسبت به زنان اعتماد به نفس بالاتری دارند و مکان یابی و دید هدایت کننده بهتری دارند ولی زنان هوش عاطفی و روابط عمومی بالاتری دارند و زودتر با طلاق یا جدایی کنار می آیند.

49. آیا می دانید 82% سیگاری های جهان در کشورهای غیرپیشرفته زندگی می کنند(نتیجه گیری با شما)

50. آیا می دانید نیمی از کل نشریات جهان در دو کشور آمریکا و کانادا منتشر می شود.

51. آیا می دانید به طور میانگین هر انسان در عمر خود 8 عنکبوت را در خواب می خورد(برخی بیشتر و برخی کمتر)

52. آیا می دانید حرف E بیشترین کاربرد و حرف Q کمترین کاربرد را در زبان انگلیسی دارد.

53. آیا می دانید انگلیسی ها که ادعای تمدن کهن دارند قانونی داشتند که شما حق دارید زنتان را کتک بزنید ولی ضخامت چوب یا شلاق شما نباید از ضخامت شست دستتان بیشتر باشد.

54. آیا می دانید در یک نظرسنجی از همسران مردان معروف و ثروتمند، بزرگترین آرزوی زنان حضور بیشتر مرد در منزل بوده حتی به بهای از دست دادن تمام ثروتشان به شرط سطح زندگی معمولی.

55. آیا می دانید قدیمی ترین بنا و سازه در توکیو ژاپن قرار دارد با پنجاه هزار سال قدمت. البته بر خلاف ایرانی ها به داشته های قدیم خود نمی نازند و به فکر پیشرفت کنونی خود هستند.

56. آیا می دانید پژوهشگران سوئدی اثبات کرده اند خواب خوب و آرام انسان را زیباتر می کند. خوب بخوابید.

57. آیا می دانید61% طلاقها یا اختلافات زناشویی کشورهای عقب مانده به این دلیل است که زن، فکر می کند بیشتر از شوهرش برای زندگی مایه می گذارد و همسرش را مقصر ناخوشنودی خود می داند.

58. آیا می دانید با اثر باقیمانده از یک قطره خون بدن ما روی هر وسیله ای حتی از سالها قبل، سن ما قابل تشخیص است(محققان هلندی).

59. آیا می دانید تصور اینکه داریم غذای خوشمزه ای می خوریم، قبل از خوردن غذا باعث می شود اشتهای ما کم می شود. این راهکار ساده ترین راه لاغری و رژیم می باشد.

60. آیا می دانید پوشیدن جوراب روی کفش (هر چند خنده دار است) باعث می شود روی یخ سر نخورید.

61. آیا می دانید محققان مریلندی با آزمایش روی ریش انسان نشان دادند که بهداشت ریش خیلی مهم است و غفلت در شستشوی ریش که دقت بیشتری می طلبد، باعث رشد باکتری های خطرناک می شود.

62. آیا می دانید آلودگی هوا باعث چاقی و دیابت می شود، چون جذب انسولین ساخته شده بدن کم می شود.

63. آیا می دانید، حل جدول برای خانمها آرامش بخش است.

64. آیا می دانید، محبوبترین کلمه برای مردم نام خودشان می باشد. آیا می دانید، مردم دوست دارند کارت ویزیت آنها را با دقت بگیرید و جلوی خودشان مطالعه کنید.

65. آیا می دانید، خوردن پیاز، سیر و نانهای سبوسدار از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.(یکی از بزرگترین دلایل مرگهای غافلگیرانه در جوانان سکته قلبی است. درد سینه بطرف بازو می تواند نشان سکته باشد، نفس عمیق و سرفه های عمیق، ساده ترین و موثرترین عکس العمل است.)

66. آیا می دانید، چربی دور شکم باعث سرطان های پانکراس، رحم، سینه، روده و دبایت نوع2 و بیماری های قلبی می شود.

67. آیا می دانید، زنان از صدای بلند زودتر عصبانی می شوند و هنگامیکه زنان استرس دارند بیشتر از مردان در خوردن تنقلات پرخوری می کنند(محققان انگلیسی)

68. آیا می دانید، ضریب هوشیIQ از تقسیم سن عقلانی بر سن شناسنامه ای و حاصل ضربدر100 بدست می آید. کودکی که سن عقلانی اش12 است و سن شناسنامه اش 10 سال می شود با تقسیم 12 بر10می شود1.2یعنی100*1.2=120 نمره IQ

69. آیا می دانید در یک آزمایش بازاریابی، خانمهایی که جنس تک خریده بودند که به سایر لوازم منزل نمی آمد یا به لباسهایشان نمی آمد و می توانستند آن را پس دهند به جای پس دادن کالا، پول بیشتری خرج می کردند و چیزهایی می گرفتند که با آن کالای تک جور و هماهنگ شود.

70. آیا می دانید، ایران بالاترین آمار جراحی زیبایی بینی را در جهان دارد و این افراد معمولاً وسواس فکری و خودشیفتگی کمال گرا دارند.

71. آیا می دانید کسانیکه محکمتر دست می دهند و استوارتر زاه می روند یا از روی صندلی بلند می شوند و با تعادل بهتری روی یک پا می ایستند، طول عمر بیشتری دارند(محققان انگلیسی)

72. آیا می دانید پدرانی که در دوران رشد و نوجوانی خود پروتئین کافی مصرف نکرده اند باعث چاقی فرزندانشان می شوند(محققان آمریکایی)

73. آیا می دانید سیر ضدباکتری و میکروب کش می باشد که رقیق کننده خون است و برای بیماری های مغز و نخاع بالای 70% موثر و درمان کننده است.

74. آیا می دانید دوربین برعکس کننده چشمی در، در دسترس و عمومی شده و با آن می توان از بیرون داخل منزل را با وسعت زیادی مشاهده کرد.

75. آیا می دانید محققان دانشگاه میسوری آمریکا می گویند اگر خانمهای حامله صبحانه کامل بخورند و کمتر گرسنگی بکشند احتمال زیاد فرزندشان پسر می شود.

76. آیا می دانید یک دانشمند ژاپنی در دانشگاه لندن با تحقیق روی چند هزار نفر به این نتیجه رسید که مردان با ضریب هوشی بالا میل به خیانت ندارند چون تکامل مغزی بالاتری دارند ولی رابطه ای بین بهره هوشی زنان و خیانت پیدا نکرد.

77. آیا می دانید خوابیدن به پهلو، بهترین حالت برای ستون فقرات است. در ضمن بالش کوچکی بین زانوها قرار گیرد(محققان دانشگاه کلیولند اوهایو آمریکا)

78. آیا می دانید بهترین راه حفظ و درک یک مطلب، نوشتن آن است چون شبکه های عصبی بیشتری از مغز درگیر و فعال می شوند.

79. آیا می دانید 4 دقیقه صحبت با تلفن همراه دمای آن قسمت از سر را نزدیک به 13 درجه افزایش می دهد. کمتر صحبت کنیم و  از گوش چپ استفاده کنیم(تومورهای مغزی را جدی بگیریم).

80. آیا می دانید خوردن پاک کن توسط بچه ها، آنها را مسموم می کند.(محققان آلمانی)

81. آیا می دانید روکش صندلی های اتومبیل بو می گیرد و اگر فرصت شستشو ندارید دو ظرف سرکه سفید برای 12 ساعت داخل اتومبیل بگذارید، بو را از بین می برد.

82. آیا می دانید زمانیکه به کسی خوبی می کنیم، اثر آن 2بار به سوی ما برمی گردد(اثر پژواک روانشناسی)

83. آیا می دانید، مورچه ها کهنسالان را تکریم می کنند و با احترام با آنها برخورد می کنند.

84. آیا می دانید یکی از ویژگی های افراد موفق و کمپانی های موفق، حس سپاس گزاری فراوان آنهاست و اطرافیان از جان و دل برای آنها کار می کنند.

85. آیا می دانید مدیران موفق معمولاً با دو فکر متناقض مواجه می شوند و با تمرین کردن، فکر سومی را انتخاب می کنند که مشخصه هایی از هر دو فکر متناقض را دارد.

86. آیا می دانید گردو که شبیه مغز است برای مغز و قلب مفید می باشد و اختلالات خواب را از بین می برد و درمانگر بی خوابی است.

87. آیا می دانید توت فرنگی ضدسرطان و سکته و سفید کننده دندان است.

88. آیا می دانید اشک ریختن زنان، باعث می شود عصبانیت و میل جنسی مردان کاهش یابد.

89. آیا می دانید آب مناطق مختلف، خواص مختلفی دارد به خاطر نیروی کشش الکتریکی مختلف.

90. آیا می دانید پرنده ها با دیدن گل، عاشق می شوند(دانشگاه کالیفرنیا)

91. آیا می دانید شاد بودن خلاقیت و انعطاف پذیر بودن و توانایی حل مساله را در انسان بالا می برد.

92. آیا می دانید جعفری به عنوان بهترین تمیزکننده کلیه شناخته شده و یکی از پرشیوع ترین بیماری های دنیا مشکلات کلیه است.

93. آیا می دانید یکی از دستورات مهم دنیای فشن و مد لباس استفاده نکردن از زیورآلات است یا استفاده حداقل از زیورآلات و لباسهایی که رنگارنگ با طرح شلوغ نباشد.

94. آیا می دانید سرکه پرکاربردترین محلول برای لکه زدایی لباس و کفش و سرامیک و لوله می باشد.(سرکه عصای دست خانمهای خانه دار است)

95. آیا می دانید کفش های پاشنه بلند برای خانمهای ازدواج کرده طراحی شده و نشانه ای از تاهل بوده و طراحان لباس توصیه می کنند دختران کمتر کفش پاشنه بلند در مجالس و مهمانی ها بپوشند.

96. آیا می دانید فقر یک بیماری روانی است که نیاز به معالجه دارد و اکثر ثروتمندان طعم فقر را چشیده اند ولی آن را درمان کرده اند با تلاش و ابتکار و شهامت.

97. آیا می دانید کت های 2 دکمه مردانه بیشترین کاربرد را دارند و از 3 دکمه و تک دکمه محبوبترند.

98. آیا می دانید تحقیق روی83000 زن نشان داد اگر روزانه مصرف کلسیم و ویتامین D مناسبی داشته باشند خیلی کمتر از دیگران مبتلا به دیابت می شوند.

99. آیا می دانید مردان معمولاً از مراجعه به پزشک وحشت دارند و به اصرار همسر یا مادر نزد طبیب می روند.

100. آیا می دانید بیماری های سالخوردگی زنان 2 برابر مردان است و مردان سالخورده سالمترند.

101. آیا می دانید بهترین روشهای سنتی محافظت پوست چیست؟ هندی ها با خمیر آرد نخود صورت خود را لایه برداری می کنند. روس ها دوغ کفیر استفاده می کنند. ایرانی ها صورت خود را با گلاب شستشو می دهند و گاهی هم از ماست به عنوان ماسک برای صورت استفاده می کردند.

102. آیا می دانید دمای نوک سیگار 900 درجه سانتی گراد است و پدر و مادرانی معتاد از ایران با ادعای فرهنگ چند هزار ساله فرزندان خود را با آن تنبیه می کنند.

103. آیا می دانید ماست یا کلسیم و پنی سیلین یا آنتی بیوتیکها با هم نمی سازند. 3ساعت با هم اختلاف زمانی داشته باشند.

104. آیا می دانید گریپ فروت با بیش از 150 داروی مختلف تداخل دارویی دارد.

105. آیا می دانید برخی از مارمولک های ماده بدون نیاز به جنس نر تولید مثل می کنند.

106. آیا می دانید دم مارمولک سیانور دارد و بسیار سمی است. مارمولک هنگام خطر دمش را جدا می کند و فرار می کند در این حین دم مارمولک که دارای ذهن است جنبش می کند تا شکارچی را سرگرم کند. دم مارمولک دوباره بازسازی می شود.

107. آیا می دانید مصرف افراطی کرم ضدآفتاب در مناطق کم آفتاب باعث راشیتیسم و کجی و سستی استخوانها می شود.

108. آیا می دانید 8 ساعت بیدارماندن در طول شب، معادل 3 کیلومتر پیاده روی مصرف انرژی دارد.

109. آیا می دانید 90% کوه یخ زیر آب پنهان است و 90% شخصیت انسان هم پنهان است.

110. آیا می دانید ضخامت لایه ازن به اندازه دو سکه روی هم می باشد.

111. آیا می دانید نوشتن احساسات قبل از امتحان ترس و اضطراب را کاهش می دهد و دفتر خاطرات روزانه باعث نشاط و آرامی بیشتر می شود.(دانشگاه شیکاگو)

112. آیا می دانید سیر، عسل و عصاره هسته انگور آنتی بیوتیک های طبیعی هستند(تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با باکتری های بیماری زا)

113. آیا می دانید کم نوشیدن آب و سیگار باعث آب مروارید زودرس می شود.

114. آیا می دانید گرانبهاترین شیء باقیمانده از کشتی تایتانیک یک ترجمه فراگیر از خیام است که یک انگلیسی آن را صحافی کرده.

115. آیا می دانید تنها ساختمان باقیمانده از بمب اتمی هیروشیما 1945که آسیب جدی ندید در مرکز کانون انفجار بود و تا به امروز یادگاری باقی مانده.

116. آیا می دانید عربستان و ترکیه خودروهایی بسیار با کیفیت تولید می کنند.

117. آیا می دانید وقتی تلاش می کنیم یک دستخط بد را بخوانیم باعث می شود بهتر در ذهن مطالبش بماند. سعی کنید فرمولها را بدهید یک بدخط بنویسد و بعد شما آن را بخوانید و حفظ کنید.(محققان آمریکایی)

118. آیا می دانید دانشگاه آکسفورد انگلیس، آزمایشگاه هایش را با معماری نوین از محیطی سرد و بی روح به محیطی با نشاط و گرم تغییر داد.

119. آیا می دانید خندیدن با صدای بلند مسری است و به اطرافیان با ضریب نفوذ بالایی سرایت می کند.(آهسته خندیدن این طور نیست)

120. آیا می دانید محققان دانشگاه شیکاگو می گوید مهم نیست شما چقدر مرد ایده آل و خوبی باشید، همسرتان همیشه احساس تنهایی می کند چون در مقایسه با خانمها، شما مانند خانمها با علاقه و توجه و محبت گوش نمی دهید. آقایون این صفات را تقویت کنند.

121. آیا می دانید روزی 5 دقیقه گوش دادن به آواز پرندگان بهترین راه مقابله و رفع افسردگی است(محققان انگلیسی)

122. آیا می دانید زندگی زناشویی موفق دردهای مفصلی را کاهش می دهد و احساسات جسمانی را بهبود می بخشد.(دانشگاه جان هاپکینز آمریکا)

123. آیا می دانید نخوردن صبحانه باعث چاقی و بیماری قلبی می شود. خوابیدن با چراغ روشن هم باعث اضافه وزن می شود(محققان انگلیسی)

124. آیا می دانید دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن باعث می شود سموم بدن دفع نشود و برای کبد مشکل بوجود می آید.

125. آیا می دانید پوشیدن کفش لژدار بهتر از پاشنه دار است برای مفاصل و استخوان ها

126. آیا می دانید مهربانی کردن، مسری و همه گیر است.

127. آیا می دانید خوردن بستنی یا ماست از بیماری های روده ای جلوگیری می کند و هر دو برای استخوانها مفیدند.

128. آیا می دانید زنان 2 تا 5 سال بیشتر از مردان عمر می کنند.

129. آیا می دانید درمان سرطان سینه در زنانی که روابط اجتماعی خوبی دارند راحت تر است و احتمال بازگشت سرطان هم در این زنان کمتر است.

130. آیا می دانید از سوسک حمام و ملخ می توان آنتی بیوتیک های خیلی قوی ساخت که جان انسان را نجات می دهد.

131. آیا می دانید در دنیا، ایرانی ها سخت ترین قوانین دست و پاگیر سنتی را برای ازدواج دارند در حالیکه خود را پیشتاز فرهنگ چند هزار ساله می دانند.(کینه های ده ها ساله از حرفهای سر عقد، لباس عروس مجلل و گران، آرایش عروس چشمگیر، دسته گل عروس، مهریه، جهیزیه، سرویس چوب و لوازم صوتی تصویری، تالار مراسم معروف، اتاق عقد، سفره عقد، عکاس و آتلیه مخصوص، فیلمبردار عروس، ماشین عروس، کیک عروس، شب چله یا یلدا، مجلس روز بعد از عروسی، لوازم آرایش عروس و خرید برای همراهان عروس، رونمایی پدر داماد برای عروس، خلعتی، بله برون، طلای تک تک اعضای خانواده داماد برای عروس موقع عقد، آینه و شمعدان، سیسمونی نوزاد، عیدی نوروز، تولد عروس، سالگرد ازدواج، سالگرد عقد، روز زن و مادر زن، شیربها برای خیلی سنتی ها، نبات یا هدیه عروس شب توافق خانواده ها، شام عروسی که در خیلی کشورها وجود ندارد، خواستگاری اول کوچک و خواستگاری دوم با خاندان، سفر ماه عسل، پاتختی، پاگشا یا اولین باری که عروس منزل پدرشوهر می رود+ غذای مفصل و کادو، شاباش، جدیداً روز ولنتاین)

132. آیا می دانید میزان استرس ما به شکل هورمونهای استرس یا کورتیزول در موی سر ما ذخیره می شود(موی سر، ما احتمال سکته ما را نشان می دهد)

133. آیا می دانید نوشابه های گازدار باعث چاقی، پوکی استخوان، پوسیدگی دندان، بیماری های قلبی و سنگ کلیه است.

134. آیا می دانید زندگی کردن در فاصله کمتر از 100 متر از پمپ بنزین ها سرطان زاست.(ذرات معلق بخار بنزین در هوا)

135. آیا می دانید بیکاری، فقر و بی عدالتی اجتماعی بزرگترین نگرانی مردم جهان در5قاره هست.

136. آیا می دانید فعالیت زنبورها روی 30% از غذای جهان تاثیر مستقیم می گذارد و نابودی زنبورها باعث نابودی انسان می شود.(آفتابگردان، پنبه،سویا، انگور،سیب، بادام)

136. آیا می دانید گردو، بادام و بادام زمینی باعث آب شدن چربی دور شکم می شود(روزی35گرم)برای مو، سرطان و قلب هم مفید است.

137. آیا می دانید کاهو آرامش بخش است و بهترین دارو برای افراد عصبانی و تندخوست.

138. آیا می دانید یکی از بهترین میوه های تسکین سوء هاضمه موز هست(پژوهشگران هندی)

139. آیا می دانید موبایل خانمها ظاهراً تمیزتر از موبایل آقایان است ولی از نظر ویروسی آلوده تر از موبایل آقایان است چون لوازم آرایش و چربی آنها جذب ویروس می کند درضمن خانمها بیشتر از آقایان دچار سرماخوردگی می شوند.

140. آیا می دانید تنهایی و انزوا به اندازه سیگار کشیدن خطرناک است.

141. آیا می دانید افراد بسیار حساس و زودرنج بیشتر به بیماری عصبی ام.اسMS دچار می شوند و همچنین افرادی که مواد غذایی بسیار ترش، خیلی زیاد مصرف می کنند.

142. آیا می دانید مصرف پرتقال در صبح(یا مرکبات) عملکرد مغز را چند برابر بهتر می کند.

143. آیا می دانید فست فودها به هوش بچه های زیر3 سال صدمات جبران ناپذیری می زند.(دانشگاه بریستول انگلیس)

144. آیا می دانید مغز زوجهایی که بعد از 20یا30سال هنوز مثل دوران نامزدی عاشق یکدیگر بودند را بررسی و اسکن کردند و دیدند این افراد حس مادرانه یا پدرانه قوی ای دارند و ارتباط خوبی با دیگران دارند و ناامیدی کمتری دارند و خونسردتر هستند.(دانشگاه استونی بروک نیویورک)

145. آیا می دانید مردانی که کمی مرموز یا مبهم به نظر می رسند از نظر زنان جذاب ترند(بنیاد تحقیق دیسکاوری)

146. آیا می دانید میمون های ماده هم به شدت عروسک بازی را دوست دارند.

147. آیا می دانید در خانه های کم نور، تنش و پرخاشگری بین اعضای خانواده بیشتر است.

148. آیا می دانید بیشترین اسم در 92 سال اخیر در ایران: محمد، علی، حسین، فاطمه، مریم، زهرا و بیشترین فامیل محمدی، حسینی و احمدی می باشد.

149. آیا می دانید اگر شوهران شادتر از زنان باشند، زنان ناراضی ترند و تلاش برای طلاق می کنند(دانشگاه دیکین استرالیا، جامعه آماری چند ده هزار نفری از انگلیس، آلمان و استرالیا)

150. آیا می دانید بادام زمینی در اروپا به بمب انرژی و پروتئین معروف است و مفید برای قلب.

151. آیا می دانید اگر 20 دقیقه قبل از امتحان یک لیوان آب بنوشیم، 3 برابر بهتر امتحان می دهیم. برای مغز صبحانه پرتقال و شکلات هم موثرند و تنفس عمیق.

152. آیا می دانید زنان از مردان خیرخواه ترند و بیشتر از مردان به نیازمندان کمک می کنند.

153. آیا می دانید برخی خانواده ها به اشتباه فکر می کنند اگر فرزندان خود را آزاد بگذارند صمیمیت و نفوذ بیشتری بین بچه ها پیدا می کنند، تحقیقات نشان می دهد والدینی که دوستانه مخالفت و نارضایتی خود را (مثلاً از سیگار کشیدن یا الکل یا دوستی خیابانی)با فرزندانشان در میان می گذارند نفوذ و موفقیت بیشتری در تربیت نوجوانان و جوانان دارند.

154. آیا می دانید تار عنکبوت 9 برابر سخت تر از فولاد و 12 بار کشسان تر از پلاستیک است و ضد قارچ و ضد باکتری است و کاربرد پزشکی وصنعتی دارد.

155. آیا می دانید برای تولید هر ۱۰۰۰کیلوگرم کاغذ بازیافتی فقط حدود ۱۵۰۰کیلوگرم کاغذ کهنه مورد نیاز است که با این شیوه نزدیک به ۹۰درصد در مصرف آب، بیش از ۵۰درصد انرژی و ۷۵درصد آلودگی هوا کاهش می یابد.

156. آیا می دانید فک انسان می تواند هنگام جویدن ۲۰۰پوند یا حدود 100 کیلو فشار وارد کند. در حالی که فک یک سوسمار می تواند ۲۰۰۰پوند یا حدود 1000 کیلو فشار وارد کند.

157. آیا می دانید آواز خواندن برای سلامت روحی و جسمی بسیار مفید است(محققان کمپین قلب انگلیس)

158. آیا می دانید خوردن شیره برگها و گیاه دیفن باخیا که در اکثر منازل پیدا می شود، سمی است و باعث کوری و از دست رفتن تارهای صوتی می شود.

159. آیا می دانید کسانی که پنالتی ها را گل می کنند، دروازه را بزرگتر می بینند و کلاً هدف را بزرگ می بینند.

160. آیا می دانید تعداد مردان با IQ بالای 170، سی برابر زنان می باشد(دانشگاه منچستر)

161. آیا می دانید سم عقرب برای درمان سرطان تا 98% مفید است.

162. آیا می دانید اگر موقع صحبت کردن از دستها بیشتر استفاده کنیم، بهتر مطالب را فرا می گیریم یا آموزش می دهیم(محققان آمریکایی)

163. آیا می دانید 15 دقیقه خندیدن معادل 30 دقیقه ورزش هوازی سخت می باشد.(مفید برای قلب و مغز و شش ها)

164. آیا می دانید توصیه می شود نوجوانان بین 5 دوست خوب 1 دوست ناباب هم داشته باشند تا مهارت های مقابله با رفتار ناهنجار آنها را با مرور زمان و منطق خود بیاموزند.

165. آیا می دانید دروغ گفتن طبق قانون ژاپن برای پلیس ممنوع است و پلیس ژاپن برای همکاری با پلیس کشورهای دیگر حاضر به دروغگویی و فریب مجرمین نیست.

166. آیا می دانید نگاه کردن به تصویر کسی که دوستش دارید موجب کاهش درد تا 44 درصد می‌شود(دانشگاه استنفورد)

167. آیا می دانید آهسته دویدن از خیلی تند دویدن بهتر است و حافظه را بهبود می بخشد.

168. آیا می دانید دود سیگار محیط اطراف ژنتیک غیرسیگاری ها را تغییر می دهد(دانشگاه ویل کورنل)

169. آیا می دانید چه چیزی جلوی پیر شدن را می گیرد؟ در تحقیق بلند مدت نشان داده شده میوه خوردن متنوع از پیری جلوگیری می کند.

170. آیا می دانید بقایای سیگار خاموش شده که در طبیعت رها می شود تا ماه ها دارای نانو ذراتی می باشد که برای شش ها بسیار خطرناک است.(آزمایشگاه ملّی برکلی)

171. آیا می دانید مادرانی که کودک خود را شیر می دهند نصف مادران دیگر دیابت می گیرند و متابولیسم قند بدنشان تنظیم می شود.(شیردهی خطر دیابت را کاهش می دهد)

172. آیا می دانید نظر ما درمورد دیگران، نشان دهنده شخصیت ما می باشد.(اگر مردم را خودخواه یا مهربان می پنداریم، خودمان خودخواه یا مهربانیم):دانشگاه ویک فارست و دانشگاه واشینگتن و دانشگاه نبراسکا

173. آیا می دانید فرستادن ایمیل با موبایل 2 تا 4 برابر، بیشتر از تماس تلفنی از باطری موبایلتان انرژی می گیرد ولی پیامک کمتر انرژی می گیرد.

174. آیا می دانید کودکان دو زبانه باهوش تر و یادگیرتر هستند(پدر از یک زبان، مادر از زبان دیگر یا کودک خانواده مهاجر)

175. آیا می دانید بدبینی باعث می شود قرص های مسکن روی بدن ما اثر نکند.

176. آیا می دانید در ایتالیا از 44 هزار سال پیش انسان از زیورآلات استفاده می کرده.

177. آیا می دانید سگ ها برای ناراحتی صاحبشان، غصه می خورند و همدردی می کنند(دیسکاوری)

178. آیا می دانید شیر ماده وقتی بز یا گوزن دارای جنین را شکار می کند، ناراحت می شود و همدردی نشان می دهد.

179. آیا می دانید کسانی که در شهرهای آلوده زندگی می کنند و سیگاری ها دچار غلظت خون می شوند.(افزایش هموگلوبین) که باعث فشارخون، سردرد، سرگیجه، خارش بدن می شود.(درمان: خوردن آلبالو، آب لیمو و موز)

نظرات 1 + ارسال نظر
top700 دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:19 ب.ظ http://www.top700co.tk

۱۴۶۵۴۹۴۱بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.top700co.tk

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد