همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

تصاویر مراحل ساخت هواپیما توسط روبات جراح

روبات جراح داوینچی که به خاطر مهارتهای بیشمارش در جراحی های پروستات شهرت دارد، به تازگی مهارت دیگری نیز به دست آورده است، این روبات می تواند با استفاده از شیوه های ساده اوریگامی هواپیمایی کاغذی ساخته و آن را به پرواز درآورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، البته این مهارت با کمک یکی از پزشکان مرکز پزشکی سیاتل به دست آمده است، زیرا هدایت بازوهای روباتیک داوینچی در ساختن هواپیمای کاغذی به عهده این پزشک قرار دارد.

طی این تجربه جالب توجه که برای یک روبات جراح کمی غیرعادی نیز به شمار می رود، داوینچی توانست یک تکه کاغذ بسیار کوچک را با مهارت و سرعت تا زده و هواپیمای کاغذی مینیاتوری را ساخته و به هوا پرتاب کند.

این اولین باری نیست که روبات چهار بازوی داوینچی که سال گذشته به عنوان اولین جراح کاملا روباتیک جهان معرفی شد، موجب شگفتی می شود. نمونه ای از این روبات نیز وجود دارد که به سرویس "کینکت" مجهز است و می تواند حرکات کنترل کننده خود را احساس کرده و بر اساس آنها حرکت کند.

در ادامه تصاویری از روند ساختن یک هواپیمای کاغذی توسط مشهورترین روبات جراح جهان مشاهده می کنید:

داوینچی برگه کاغذی بسیار کوچک را به دست می گیرد...

و تا زدن آن را آغاز می کند

انگشتان داوینچی بدون خطا کاغذ کوچک را کنترل می کند

پس از تا زدن، برای ایجاد خطِ تا که در ساختن اشکال اوریگامی بسیار ضروری است، داوینچی بر روی لبه ها فشار بیشتری وارد می کند

انگشتان باریک داوینچی در حفظ قطعه کاغذی کوچک بسیار موثر هستند

تای دوم دماغه هواپیمای مینیاتوری را می سازد

داوینچی با تا زدن طول کاغذ بالهای هواپیما را نیز به وجود می آورد

بازوهای هدایتگر انگشتان قدرتمند داوینچی

...و در نهایت هواپیمای کاغذی تکمیل می شود و داوینچی چندین بار آن را به هوا پرتاب می کند، کوچک بودن هواپیما را می توان در مقایسه کردن آن با سکه یک سنتی درک کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد