همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

پرفروش ‌ترین وسیله الکترونیکی دنیا از نگاه گینس

هیچ‌کس نمی‌توانست جهش سیستم حسگر دوربینی شرکت مایکروسافت (کینکت) که حرکت را حس می‌کرد، پیش‌بینی کند.

به گزارش یاهو نیوز، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که کتاب گینس به عنوان مرجع ثبت رکوردهای جهانی، نام کنسول «کینکت» این شرکت را به عنوان سریع فروش‌ترین و پرفروش‌ترین ابزار الکترونیکی دنیا ثبت کرده است.
 

پرفروش ‌ترین وسیله الکترونیکی دنیا از نگاه گینس www.taknaz.ir

شرکت مایکروسافت پس از این اتفاق، اطلاعاتی درباره چگونگی فروش این کنسول ارایه کرد. بر این اساس، بیش از 10 میلیون دستگاه کینکت از زمان عرضه به بازار (چهارم نوامبر 2010) تاکنون (11 مارس 2011) در سرتاسر دنیا فروش رفته است. میزان فروش در 60 روز ابتدای عرضه، هشت میلیون دستگاه بوده که سهم هر روز، 133 هزار و 333 دستگاه می‌شود.
 

بنا بر گزارش گینس، کینکت با ثبت این رکورد فروش، توانست محصولات آی‌فون و آی‌پد شرکت اپل را پشت سر بگذارد و عنوان «سریع‌ترن فروش ابزار الکترونیکی در دنیا» را به خود اختصاص دهد.

پرفروش ‌ترین وسیله الکترونیکی دنیا از نگاه گینس www.taknaz.ir


بنا بر گزارش دانشنامه ویکی‌پدیا، کینکت برای ایکس‌باکس ۳۶۰ ( Kinect for Xbox 360) یا به طور ساده، کینکت که به طور کلی نام پروژه‌اش، ناتال (Project Natal) نام داشته، وسیله‌ای است که منجر به استفاده از بازی‌های رایانه‌ای بدون استفاده از هیچ‌گونه کنترل‌گری می‌شود. البته تنها استفاده آن در مورد بازی‌های رایانه‌ای نبوده بلکه می‌توان از آن در تمامی موارد سرگرمی همانند تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی استفاده کرد. این وسیله به وسیله شرکت امریکایی مایکروسافت (Microsoft) ساخته شده‌است و بر روی دستگاه بازی ایکس باکس ۳۶۰ ( Xbox 360) قابل استفاده‌است.

 


مرجع این وسیله بر پایه یک دوربین با دو عدد لنز و یک درگاره مادون قرمز است که درگاه مادون قرمز و یکی از دوربین‌ها برای تشخیص عمق تصاویر بوده و دوربین دیگر هم که یک دوربین رنگی (RGB) است برای تشخیص تصاویر است.


پرفروش ‌ترین وسیله الکترونیکی دنیا از نگاه گینس www.taknaz.ir
 

این دوربین به کاربران ایکس باکس ۳۶۰ اجازه می‌دهد تا بدون لمس کردن هیچ کنترل‌گری بتوانند تمامی اجزای موجد بر صفحه را به کنترل خود در بیاورند. این دوربین حتی توانا به درک و تشخیص صداهای کاربر خود نیز بوده و با تشخیص آنها قادر به انجام فرمان آمده از سوی کاربر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد