همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

گجتی برای از بین بردن تعرق پا

یک فرد خلاق وسیله ای ساخته است که مدعی است افراد با استفاده از آن می توانند بر یکی از معضل های هر روزه خود غلبه کنند.


sterishoe  تعرق پا gadget گجت

افزایش تعریق در فصول گرم سال، یکی از عکس العمل های طبیعی بدن است که به جهت نامطبوع بودن بوی حاصل از آن، گاهی اوقات به معضلی مهم برای افراد مبدل می شود.

یک فرد خلاق وسیله ای ساخته است که مدعی است افراد با استفاده از آن می توانند بر این معضل هر روزه خود غلبه کنند وی مدعی است که با استفاده از نور فرابنفش می‌توان باکتری‌های موجود در کفش را که باعث بروز بوی بد پا می‌شوند، از بین ‌برد.

جالب است بدانید گفته این فرد دور از ذهن نیست زیرا پیش از این هم نور فرابنفش برای از بین بردن عفونت در بیمارستان‌ها، استخرها، تصیفه آب و در طی اعمال جراحی استفاده می‌شده است و در حقیقت این فرد تنها یک ایده جدید ارائه نموده است که همین روش را برای از بین بردن بوی پا هم به کار ببریم.


پیش از این هم نور فرابنفش برای از بین بردن عفونت در بیمارستان‌ها، استخرها، تصیفه آب و در طی اعمال جراحی استفاده می‌شده است

 

 

بوی بد پا به دلیل تاثیر باکتری یا قارچ بر روی سلول های قدیمی پوست است. سلول های پوستی هر فردی هر 28 روز یک بار تجدید می شود یعنی سلول های قدیمی از پوست جدا می شود و سلول های جدید جای آنها را می گیرند در واقع باکتری های موجود در عرق، از پوست مرده زیر جوراب تغذیه کرده، در نتیجه بوی خاصی را متصاعد می سازند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید هر فردی به طور متوسط در هر روز 0.23 لیتر عرق به ازای هر پا تولید می‌کند البته این آمار متوسط است زیرا قطعا شما در تابستان بیش از زمستان عرق خواهید کرد.

این مخترع خلاق که ساکن آمریکاست، نام وسیله اش را SteriShoe نام گذاری کرده است و قرار است آن را به زودی به ارزش80 پوند و به صورت آن لاین به مردم دنیا عرضه کند SteriShoe می‌تواند 99.9 باکتری‌ها را ظرف مدت 45 دقیقه از بین ببرد.

رینز کوهلینگ از Shoe Care Innovations می گوید: از SteriShoe می توان به عنوان یک وسیله غیر شیمیایی برای کشتن باکتری‌ها در کفش، از بین بردن بوی بد پا و همچنین کاهش خطر عفونت در برخی از افراد استفاده کنند.

آنطور که آزمایشات نشان داده اند این وسیله می‌تواند با استفاده از نور فرابنفش میکروارگانیسم‌های موجود در کفش را از بین ببرد.

نحوه فعال کردن وسیله هم بسیار جالب است چون طبق برنامه قرار است این دستگاه تنها در کفش فعال گردد جهت فعال کردن به یک سنسور فشار مجهز شده است به طوری که زمانی که اندکی تحت فشار قرار گیرد دستگاه روشن می شود،این وسیله الزاما باید در محیط های بسته و تاریک مورد استفاده قرار گیرد به همین علت از یک سنسور دیگر که قاعدتا به نور حساس است و همچنین می تواند وضعیت بسته بودن را چک کند استفاده شده است.


در انتها بد نیست بدانید استرس تعریق را افزایش می دهد! در نتیجه به افزایش فعالیت باکتری و همچنین بوی بد پا منجر می گردد، پس اگر می خواهید بوی بد پای خود را کاهش دهید خونسرد باشید این هم روش خوبی است!


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد