همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

زندگینامه ی دکتر جواد حداد نیا


دکتر جواد حداد نیا تحصیلات مقدماتی خود را با رتبه های ممتاز در شهرستان سبزوار به پایان رسانید و در دوره دبیرستان به عنوان نفر اول  المپیاد ریاضی در استان خراسان برگزیده شد . پایان دوره متوسط وی در سال 1368 با ورود به دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران در رشته مهندسی برق-الکترونیک با رتبه 28 منطقه یک در کنکور سراسری همزمان گردید.


دوران مهندسی الکترونیک را دردانشگاه امیر کبیر در سال 1372 با اخذ رتبه ی اول به پایان رسانید.

در کنکور سراسری فوق لیسانس هم نیز رتبه دوم در رشته برق را به دست آورد و با این که در کنکور سال 1372 در دانشکده فنی دانشگاه تهران پذیرفته شد اما به یمن رتبه اولی خود در دانشگاه صنعتی امیر کبیر و در رشته مهندسی برق-الکترونیک در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد در این زمان پروژه فارغ التحصیلی وی در مقطع کارشناسی به عنوان پروژه برتر در تهران و در گرایش برق معرفی گردید.


در سال 1372 از دانشگاه پلی تکنیک فرانسه بورس تحصیلی برای مقطع دکتری دریافت نمود که از این بورس صرفنظر نمود و در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد.


چاپ مقاله ای از وی در یکی از کنفرانس های IEEE منجر به دعوت وی از دانشگاهOmaha در ایالت Nebraska از کشور امریکا گردید.

در همین زمان دانشگاه Windsor در ایالت Ontario از کشور کانادا نیز از وی جهت ادامه تحصیل دعوت به عمل اورد .وی کشور کانادا را برگزید و سپس در انجا به ادامه تحصیل مشغول گشت.

دکتر حدادنیا در سال 1381 به کشور بازگشت و با اخذ مدرک دکتری (Ph.D) در رشته برق –الکترونیک در دانشکده مهندسی دانشگاه سبزوار مشغول به تدریس و پژوهش شد.


از وی اثار بسیاری در ژورنالهای معتبر خارجی و همچنین کنفرانسهای معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده است که از ان جمله میتوان به چاپ حدود ده مقاله در ژورنالهای معتبر(ISI )اشاره نمود . همچنین بیش از 35 اثر در کنفرانس هایی که عموما IEEE می باشند به چاپ رسیده است چاپ یک کتاب از وی نیز افزون بر اثار وی می باشد.


روش شناسایی چهره ی انسان در تصاویر دیجیتال با استفاده از گشتاور های شبه زرنیکی به عنوان اثری ماندگار از وی می باشد که مورد اشاره بسیاری از محققان در جامعه ی علمی دنیا میباشد.

وی همچنین در بیش از 15 طرح پژوهشی که اکثرا جنبه ی طرح های علمی را داشته اند به عنوان مجری طرح فعالیت داشته است .طرحهای ارتباط با صنعت وی در دانشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد.

وی عضو انجمن IEEE SPIE, (انجمن مهندسان Photo Optical امریکا )IEICE (انیستیتو الکترونیک اطلاعات و مخابرات ژاپن است.


در سالهای 1382و1383و1386دکتر حدادنیا به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه سبزوار برگزیده شد و همچنین در جشنواره های بین المللی فردوسی در سال 1383 رتبه اول را در بین طرح های پژوهشی گروه فنی و مهندسی گردید.در جشنواره فوق و در سال 1384 به عنوان پژوهشگر برتر بر گزیده گردید.


وی در سال 1384 به عنوان پژوهشگر برتر توسط وزارت علوم و تحقیقات و فناوری بر گزیده شد.

ایشان به عنوان عضو هیئت علمی گروه برق و کامپیوتر در دانشگاه سبزوار مشغول به کار میباشد و همچنین در سمت های مدیر گروه برق،رئیس دانشکده فنی و مهندسی،مدیر فناوری اطلاعات و معاون پژوهشی در دانشگاه تربیت معلم سبزوار فعالیت داشته است و هم اکنون معاون اموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه میباشد.


ایشان همچنین به عنوان مشاور تخصصی در امور اتو ماسیون شبکه های توزیع برق در وزارت نیرو و شرکت ها ی تخصصی توانیر و عضو کمیته تحقیقات شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی می باشد.


منبع

نظرات 3 + ارسال نظر
من چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:04 ب.ظ

ایول دکتور بابا دمت گرم

javad چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 ب.ظ

سلام.سایت دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار رو میخواستم.با تشکر

م سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:45 ق.ظ

توی این دوره خریدن و کسب مدرک که چیزی نیست ...
شما که نوشتین به جای 28 چرا نزدین 8؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد