همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

خودروی جالب و ابداعی دانشجوی ایرانی در آمریکا

دانشجوی جوان ایرانی با ارائه طرح صندلی اتوماتیک که بر روی یک توپ در همه جهات چرخیده و تعادل خود را حفظ می‌کند به عنوان یک وسیله نقلیه الکتریکی جدید توجه و تحسین داوران بین‌المللی را در رقابت‌های طراحی میچلین در آمریکای شمالی جلب کرده است.


http://www.asrekhodro.com/Images/news/1303641429_14-2.jpg

به گزارش عصر خودرو طراحی ابداعی محمد صادق سماکوش درون‌کلایی که سبک خود را بیشتر مدیون فیلم انیمیشن وال ای (WALL-E) است «Supple (انعطاف‌پذیر)» نام دارد و در آن یک صندلی بر روی یک توپ قرار دارد که به همه سو می‌چرخد.

این صندلی از فناوری هدایت بی‌سیم اتوماتیک بهرمند بوده و برای راندن آن تنها لازم است که راننده، مسیر را از روی نقشه لمسی سیستم جهت‌یابی جهانی (جی‌پی‌اس) انتخاب کند. در این حالت این خودرو سایر کارهای لازم را انجام خواهد داد.


این طراحی ایرانی تنها 19 سال داشته و دانشجوی مهندسی مکانیک است.

به نظر می‌رسد که از این خودرو الکتریکی تنها می‌توان در محیط سربسته یا محیط‌های کم باران استفاده کرد و با اینکه در خلاصه طرح نیامده، احتمالا این خودرو از نوعی ارتباط بی‌سیم برای جلوگیری از تصادف با سایر خودروها یا ورود در مسیرهای باریک برخوردار باشد.


از آنجایی که این خودرو به صورت خودکار مسیر را طی می‌کند، راننده می‌تواند در طول مسیر از امکانات اینترنت، تلفن همراه و یا حتی سرگرمی‌های دیجیتالی استفاده کند.

همچنین می‌توان این دستگاه را به صورت دو سرنشین یا حتی تا چهار سرنشین نیز استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد