همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

13 تصویر دیدنی از برترین طراحی ساختمانهای دانشگاهی دنیا

خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: برخی دانشگاههای دنیا بر اساس طراحیهای شگفت انگیز ساخته شده اند که ضمن زیبایی نما در آنها فناوریهای نوین نیز بکار رفته است. در گزارشی تصویری تشریحی به معرفی 13 دانشگاه دنیا که از طراحی بسیار دیدنی برخوردارند می پردازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، قالب تصویری ساختمانهای یکنواخت و خاکستری رنگ دانشگاهها را از ذهن پاک کنید زیرا کشورهایی در جهان وجود دارند که به منظور افزایش انگیزه تحصیلی در دانشجویان، بر روی طراحی خلاقانه دانشگاهها و دانشکده های خود متمرکز شده اند.

اگر همه دانشگاههای جهان از چنین طراحیهای زیبایی برخوردار بودند تصور کنید سالانه نرخ ثبت نام دانشجویان تا چه حد افزایش داشت. البته برخی نیز معتقدند چیزی که بیشتر از معماری ساختمان یک دانشگاه اهمیت دارد بار علمی دانشگاه است.

در تصاویر زیر 13 مورد از بهترین طراحیهای ساختمانهای دانشگاهی را مشاهده می‌کنید:



کالج اورستاد دانمارک

کالج اورستاد دانمارک با طراحی جدید و رنگارنگ و شیشه ای خود به یکی از محبوبترین دانشگاههای این کشور تبدیل شده است. پره های رنگی بیرون ساختمان این دانشگاه بطور خودکار با تابش نور خورشیده حرکت کرده و طراحی داخلی این ساختمان به گونه ای است که دانشجویان به راحتی در محوطه باز و مرکزی ساختمان امکان استراحت را دارند.



دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور

یکی از جذابترین سقفهای سبز دنیا متعلق به مدرسه هنر، طراحی و رسانه دانشگاه صنعتی نانیانگ در سنگاپور است. دیوارهای شیشه ای متعدد این ساختمان طوری تعبیه شده تا نور طبیعی محیط داخلی بنا را روشن کند. سقف چمنی دانشگاه محل ملاقات دانشجویان در اوقات فراغت است. ضمن اینکه مانند یک عایق عمل کرده و هوای داخل را خنک می‌کند.



مرکز اطلاعات، کامپیوتر و علوم هوش مصنوعی دانشگاه ام آی تی

ساختمان زنده مرکز اطلاعات، کامپیوتر و علوم هوش مصنوعی دانشگاه ام آی تی با طراحی سورئالیست و دیوارهای غیر عادی و عجیب و غریبش یک بنای فوق العاده زیبا بوده و تمامی امکانات رفاهی از جمله امکانات تحقیقاتی، وسائل ورزشی، مرکز مراقبت از کودکان را در خود جای داده است. ضمن اینکه یک تالار کنفرانس بسیار بزرگ نیز دارد.



دپارتمان فلسفه دانشگاه نیویورک

به گزارش مهر، با نگاه کردن به نمای بیرونی تاریخی و زیبای این ساختمان حتی فکرش را هم نمی‌کنید که این بنا دپارتمان فلسفه دانشگاه نیویورک است. راه پله های منفذ دار این بنا نور را از محیط داخل و خارج به خود جذب کرده و با انعکاس آن به نمای بیرونی با توجه به فصل و موقعیت زمانی روز رنگ بیرونی ساختمان را تغییر می‌دهد.



دانشکده هنر ویکتورین ملبورن

دانشکده هنر مجلل و تاریخی ویکتورین ملبورن نیز دارای نمایی یکتا و زیبا بوده که در نوع خود نشان دهنده وجود خلاقیتی خاص در پشت ایده طراحی این ساختمان است.



دانشگاه آرکادیای پنسیلوانیا

به گزارش مهر، دانشگاه آرکادیا در پنسیلوانیای آمریکا که در سال 1893 ساخته شده در مقایسه با بسیاری از طراحیهای مدرن ساختمانی یکی از زیباترین معماریهای سنتی را دارد و به نظر می‌رسد در پس دیوارهای بلند و تونلهای زیر زمینی اش که مختص ارتباط داخل و خارج دانشگاه بوده پیغامهای رمزآلودی را به بیننده منتقل می‌کند.



کالج Miami-Dade

کالج Miami-Dade در قسمت مرکزی میامی آمریکا به یکی از مراکز جذاب دیدنی شهر تبدیل شده و با وجود شیشه های متعدد در دور تا دور ساختمان به یکی درخشنده ترین مکانهای دانشگاهی دنیا است. طراحی کامل این برج شیشه ای و آلومینیومی قرار است تا سال 2012 کامل شود.



دانشکده
هنر مریلند

دانشکده هنر مریلند مدتهاست که به داشتن ترکیبی از ساختمانهای الکتریکی معروف است. ساختمان محدب شکل این ساختمان مرکز تئاتر، گالری ها، کافه، استودیوهای هنری و خوابگاه دانشجویان است.



کالج معاصر متزو در هلند

کالج معاصر متزوی هلند که در شرق این کشور واقع شده دارای ساختمانی هرمی شکل است که فضای بیرونی آن متشکل از تعداد زیادی باغ و فضای سبز است که به منظور زمین ورزش دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد.



دانشگاه هنینگ لارسن در دانمارک

دانشگاه هنینگ لارسن واقع در دانمارک به دلیل داشتن فضایی باز به شکل یک مثلث بزرگ در امتداد رودخانه بنا شده است. صفحات بزرگ خارجی نمای ساختمان اجازه ورود نور به داخل ساختمان را می‌دهد.



سالن کنفرانس دانشگاه ناپیر

سالن تئاتر دانشگاه ناپیر به دوچرخه تخم مرغی شکل معروف است. یک ضلع این بنای بیضی شکل تماما از شیشه ساخته شده است.



دانشگاه کپنهاگ

خوابگاه دانشجویی بیکوبن دانشگاه کپنهاگ شبیه به هیچ خوابگاه دیگری نبوده و با قطعات فلزی، شیشه ای و پرتقالی رنگ چوبی خود به یک بنای بی نظیر تبدیل شده است. اتاقها و محوطه بیرونی این دانشگاه توسط یک دهلیز کوچک و مخوف به هم راه دارند.



دانشگاه ناتینگهام

پردیس جوبیلی در دانشگاه ناتینگهام مدتها پیش یک کارخانه دوچرخه سازی بوده اما در حال حاضر به یک پارک علمی با ظرفیت 2500 دانشجو تبدیل شده است. ساختمانهای چوبی، استیل و شیشه ای این بنا در حاشیه دریاچه ای دست ساز و آرام واقع شده و درختهایی که بطور ردیفی در حاشیه این دریاچه کاشته شدند محل پیاده روی دانشجویان است. از قابل توجه ترین ساختمانها در این پردیس می‌توان به مرکز منابع آموزشی دایره شکل و سالنهای کنفرانس مخروطی شکل آن اشاره کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
گوگو چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:59 ب.ظ http://www.gtas-science.blogsky.com

ممنون.وبلاگ خیلی جالبی دارید.
اگر از یوتیوب فیلم بگذاریم فیلتر نمی شه وبلاگمون؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد