همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

منشور کوروش دستاویز جدید تاریخ صهیونیست ها

بولتن نیوز : در شرایطی که قرار است کمتر از ده روز دیگر و طی مراسم ویژه ای با حضور ده ها خبرنگار شناخته شده بین المللی منشور کوروش از ایران خارج و به موزه بریتانیا عودت داده شود همزمان نمایشگاه بزرگی از تاریخ زندگی یهودیان در ایران و دستاورد های ایران باستان در دانشگاه مرکزی تل آویو با سرمایه گذاری مالی خانواده نظریان از سرمایه داران فراری ایرانی که هم اکنون در اسرائیل زندگی می کند برپا شده است .

                 
در حاشیه این نمایشگاه که با کمک بسیاری از کلکسیون داران اروپایی که آثار باستانی ایران را در اختیار دارند برگزار شده است روند بررسی زندگی یهودیان در ایران و به خصوص خاورمیانه که در زمان ایران باستان بخشی از خاک کشور ما بوده است مورد بررسی قرار می گیرد  .
توجه ویژه صیهونیستها به منشور کوروش پادشاه هخامنشی و استفاده ابزاری از این منشور در جهت نشان دادن ظلمی که حکومت "بابل" به آنها روا داشته است و با آمدن کوروش و شکست دولت بابل و آزاد کردن اسرای یهودی و همچنین آزادی آنها این ظلم ها خاتمه یافت. این یهودیان با گفتن این سخنان و ترویج مذهب و آیین خود قصد ساختن تاریخ جعلی دیگری را دارند که در ادامه پروژه تاریخ سازی صهیونیست ها همچون هولوکاست صورت می گیرد.

به گفته مسئولین برگزاری این نمایشگاه در اسرائیل کلیه دانش آموزان اسرائیلی از تفاسیر و تعابیر مختلفی که صیهونیستها بر روی این منشور انجام داده اند اطلاع دارند و برای نشان دادن مظلومیت قوم یهود به دانش آموزان اسرائیلی مطابی مختلفی ارائه شده است و آنها مکلف به یاد گرفتن کامل منشور و همچنین تفاسیر آن در دوران دانش آموزی می باشند.
              
اگرچه هزینه های زیادی برای آوردن منشور کورش به ایران انجام گرفته است اما ابتدا ایران آثارارزشمندی را به انگلستان فرستاد و با برپایی دو نمایشگاه که یکی از آنها بعنوان "شاه عباس سازنده ایران جدید" برگزار شد. اما این نمایشگاه با شیطنت خاص انگلیسیها بصورتی برگزار شده بود که نشان می داد که شاه ایرانی تمامی آموزه های خود را از پادشاه وقت انگلستان در مواجهه با دولت ازبک و عثمانی گرفته است و در حقیقت مذهب شیعه به این نحو در ایران گسترش یافته است.
از طرف دیگر نکته ای که اهمیت آن بیش از آوردن خود این منشور به ایران است لزوم بیان دقیق و درست تاریخ ایران به جهانیان برای جلوگیری از چنین سواستفاده های خارجی از تاریخ کشورمان است چرا که بارها و در زمینه های مختلف شاهد دزدیده شدن سند های زنده تاریخ ایران توسط کشورهای مختلف بوده ایم و این بار نیز رژیم مجعول صهیونیستی که تنها 60 سال است با غصب سرزمین فلسطینیان برای خود کشوری به وجود آورده قصد دارد با چنگ انداختن به تاریخ کشورهای دیگر از جمله ایران برای خود هویتی بتراشد .
همچنین تاکید بیش از حد مسئولان سازمان میراث فرهنگی برای برگزاری مراسم ورود این منشور به ایران که با حضور ریاست محترم جمهوری انجام شد و دعوت دهها خبرنگار معروف خارجی برای مراسم بدرقه این اثر باستانی کمی اغراق انگیز نشان می دهد چرا که تبلیغ بیش از اندازه این اثر که البته بیش از ما به نفع کشوری است که اثر به صورت دائم در موزه آن ها قرار دارد خود باعث این نوع سواستفاده ها توسط رژیم صهیونیستی می شود .
                    
              
به نظر می رسد بایستی برنامه های ویژه تبلیغی و رسانه ای برای تبیین دقیق اقدامات کوروش و منشور آن صورت گیرد تا جلوی سوء استفاده یهودیان از این منشور ملی و متعلق به ایرانیان گرفته شود. چرا که در سال ۱۳۴۸ در گردهمایی حقوق‌دانان سراسر جهان که در کنار آرامگاه کوروش برگزار شد، کوروش را نخستین بنیانگذار حقوق بشر نامیدندو همین امر نشان از اهمیت کوروش و منشور آن برای جهانیان دارد که در حال حاضر با خطر مصادره توسط یهودیان مواجه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد