همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

همه چیز در یک وبلاگ

یه وبلاگ برای کسانی که میخوان بدونند

برنامه ای که شما را به دویدن وا می دارد

برنامه جدید آی-فن اپل می تواند بر اساس نظریه نسبیت خاص انیشتین، کمترین واحد زمانی که به واسطه سریع راه رفتن به عمر کاربران افزوده شده را محاسبه کند، برنامه ای که می تواند انگیزه کافی برای دویدن را به کاربرانش هدیه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نظریه نسبیت خاص انیشتین می گوید هنگامی که شتاب یک جسم افزایش پیدا می کند، زمان سپری شده بر آن جسم نسبت به جسمی که با سرعتی پایین تر در حرکت است، کندتر می گذرد. این به آن معنی است که سفر نسبتا کوتاه در یک فضاپیما با سرعتی نزدیک به سرعت نور منجر به این خواهد شد که سن شما نسبت به کسانی که در زمین باقی مانده اند، کمتر سپری شود.

هرچه میزان شتاب بیشتر باشد تاثیر آن بر گذشت زمان بیشتر خواهد بود و این نظریه در مورد تمامی حرکات نسبی کاربردی است. از این رو برنامه ای ویژه تلفن هوشمند آی-فن اپل ساخته شده است که می تواند مقدار ثانیه هایی که در اثر سریع حرکت کردن در سن خود صرفه جویی کرده اید را به شما نمایش دهد.

برای نمایش این میزان زمان، برنامه گام شمار انیشتین از قابلیتهای سیستم GPS و سیستم تبدیل لورنتز، سیستمی برای توضیح چگونگی تبدیل محاسبات متفاوت از زمان و مکان به یکدیگر، استفاده می کند.

با یک راهپیمایی کوتاه به دور حیاط خانه می توانید در برنامه گام شمار انیشتین ببینید که در حدود 0.00021440 نانو ثانیه به عمر خود افزوده اید، به بیانی دیگر زمانی که در حال حرکت به دور حیاط هستید، عمر شما به اندازه 0.00021440 نانو ثانیه کمتر سپری خواهد شد و شما جوانتر باقی خواهید ماند.

بر اساس گزارش گیزمگ، گام شمار انیشتین بر روی آی-فن، آی-پاد لمسی و آی-پدها قابل اجرا است و کاربران می توانند آن را به صورت رایگان از فروشگاه اپل دانلود کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد